سنگ فرش محوطه سازی

سنگ فرش محوطه سازی

فهرست مطالب

سنگ فرش محوطه سازی یکی از اقدامات در محوطه سازی می باشد. برای داشتن طراحی مناسب در محوطه سازی نیازمند رعایت اصول سنگ فرش یا کفپوش محوطه می باشد. مانند طراحی داخلی که که دارای اهمیت می باشد طراحی محوطه اطراف ساختمان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
استفاده از عناصر متنوع و مناسب در زیبا سازی محوطه نقش مهمی دارند یکی از این عناصر که در زیبایی و جذابیت محوطه می افزاید استفاده از سنگ فرش می باشد.

سنگ فرش چیست

سنگ فرش یا کف پوش که برای محوطه پیرامون بنا  مانند پارک، حیاط، خیابان و پیاده رو ها انجام می شود. سنگ فرش از سایر کف پوش ها که برای کف استفاده می شود از زیبایی و جذابیت بیشتری برخوردار می باشد.امروزه سنگ فرش در محوطه سازی ویلا مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان قرار گرفته است. سنگ فرش دارای مقاوت بالایی در برابر شرایط جوی می باشند.

سنگ فرش در محوطه سازی
معمولا سنگ فرش علاوه بر زیبای که به محوطه می دهد در محوطه سازی در مکان هایی که دارای رفت و آمد زیاد می باشد مورد استفاده قرار می گیرد چون از مقاوت زیادی در برابر ساییدگی و ضربه برخوردار می باشد.

تاب باغی در طراحی فضای سبز
مشاهده

 

 

کارآیی سنگ فرش محوطه سازی

در ساخت مسیرها و پیاده رو های پر تردد از سنگ فرش استفاده می شود سنگ فرش معمولا در  محوطه سازی مکان هایی مانند باغ، پارک، خیابان، پیاده رو ها، ویلا، حیاط، میدان های شهر و کناره های آبنما، استخر و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ فرش در محوطه سازی ویلا

 

انواع سنگ فرش محوطه سازی

کفپوش گرانیتی

برای استفاده در فضاهای باز معمولا از سنگ فرش گرانیتی استفاده می شود چون دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی می باشند. و همچنین این نوع از سنگ فرش در برابر ضربه و ساییدگی از استحکام بالایی برخوردار می باشد. سنگ های مورد استفاده در این نوع از سنگ فرش ها غالبا به شکل مکعب می باشند.

سنگ فرش بتنی

ینگ فرش بتنی یکی از مصالح مناسب برای محوطه سازی می باشند. سنگ فرش بتنی دارای رنگ و اشکال و ابعاد متنوع تولید می شوند. از این نوع از سنگ فرش می توان برای محوطه سازی خیابان ها، پاسیو، حیاط خلوت، پیاده رو ها و… استفاده نمود.

محوطه سازی پنت هاوس
مشاهده

تایل بندی بتنی در محوطه سازی

سنگ فرش بتنی

سنگ فرش آجری

سنگ فرش آجری معمولا در محوطه سازی بناهایی که به سبک کلاسیک و سنتی ساخته شده اند مورد استفاده قرار می گیرد. و برای تمام مناطق با شرایط آب و هوایی گوناگون مناسب می باشند. این سنگ فرش ها دارای رنگ های تناژ قرمز رنگ می باشند و همین امر سبب گرمی در محوطه می شود.

سنگ فرش سنگ ریزه

به سنگ فرشی گفته می شود که خرد شدن سنگ ها تولید شده ان و بیشتر برای مسیر در محوطه سازی و حیاط خلوت و … استفاده می شود. ای نوع از سنگ فرش دارای نفوذپذیری بالا و و در مسطح و هموار کردن محوطه سازی مناسب می باشد.

سنگ فرش

سنگ فرش پلیمری

سنگ فرش پلیمری دارای استحکام بالا در برابر شرایط جوی می باشند. و در خیابان ها، پارکینگ ها و پارک ها بیشتر از این نوع سنگ فرش استفاده می شود. و این سنگ فرش در رنگ های مختلف ساخته می شوند.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490