نکات انتخاب کفپوش مناسب روف گاردن

کفپوش مناسب روف گاردن

فهرست مطالب

روف گاردن به آن فضای سبز روی پشت بام ساختمان‌های مسکونی و حتی تجاری‌ می‌گویند. به عبارت دیگر، روف گاردن مانند باغ روی پشت بام و یا تراس به نظر‌ می‌رسد. وجود این فضای سبز مخصوصا در شهرهای شلوغ و پرجمعیت که امکان دسترسی به فضای سبز بسیار محدود و سخت است،‌ می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. از همه بهتر این است که روف گاردن، یک فضای سبز اختصاصی را زیر سقف آبی آسمان برایتان مهیا‌ می‌کند که‌ می‌توانید ساعاتی را به دور از زندگی شهری در آرامش سپری کنید.

با ما در این مقاله از آی آر گاردن (باغ ایرانی) همراه باشید تا شما را با انواع انواع کفپوش مناسب روف گاردن و نکات خرید آن آشنا کنیم.

انواع کفپوش مناسب روف گاردن چیست؟

کفپوش‌ها از نظر جنس و متریال، انواع مختلفی دارند، اما ما‌ می‌خواهیم شما را با رایج‌ترین، کاربردی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین این کفپوش‌ها آشنا کنیم.

  1. کفپوش سرامیکی

استحکام و دوام بالای سرامیک موجب‌ می‌شود تا انتخاب مطمئنی برای فضای بازی هم چون روف گاردن باشد. این کفپوش در برابر هر گونه شرایط آب هوایی مقاوم است و حتی تمیز کردن و نگهداری از آن ساده است.

  1. کفپوش چوبی
طراحی فضای سبز باغ ویلا
مشاهده

اگر عاشق جنگل و درخت و حس خوب چوب هستید، پس نمی‌توانید از کفپوش چوبی برای روف گاردن بگذرید. شما‌ می‌توانید به این منظور سراغ ترموود و وودپلاست بروید که در واقع چوب‌های فرآوری شده هستند و در برابر فضای باز و شرایط جوی از مقاومت نسبی برخوردار هستند. فضای گرم و صمیمی که چوب‌ها در روف گاردن ایجاد‌ می‌کنند، واقعا‌ می‌توانند حس طبیعت بکر و ناب را به شما منتقل‌ ‌نمایند.

کفپوش مناسب روف گاردن

  1. کفپوش سنگی

انواع کفپوش‌های سنگی از جمله کوارتزیت، بورگوندی، گرانیت، تراورتن، تخته سنگ و غیره‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای کفپوش پشت بام سبز شما باشند. از جایی که مقاومت این سنگ‌ها در برابر عوامل اقلیمی چشمگیر است‌ می‌تواند روف گاردن شما را در عین زیبایی، برای سال‌های سال مقاوم و ماندگار نگه دارد. تنوع این کفپوش‌ها بسیار زیاد است و هر کسی مطابق با سلیقه خود‌ می‌تواند گزینه مناسبی بیابد.

  1. چمن مصنوعی

محصول جدیدی که برای کفپوش روف گاردن وارد بازار شده است که‌ می‌تواند طبیعت سبز را در پشت بام شما بیشتر به چشم بیاورد، چمن مصنوعی است که نیاز به آبیاری، چمن زنی و مبارزه با علف‌های هرز ندارد.

انواع سایبان در طراحی فضای سبز
مشاهده

این کفپوش زیر پا نرم و لطیف احساس‌ می‌شود و از این رو کودکان و حیوانات خانگی می‌توانند از راه رفتن، دویدن و بازی کردن روی آن‌ لذت ببرند.

  1. کفپوش سیمانی

یکی از شناخته شده‌ترین روش‌های مناسب برای کفپوش روف گاردن و یا حتی هر فضای باز دیگر، سیمان است که‌ می‌توانید با طرح‌های مدرن و زیبا در روف گاردن خود پیاده کنید.

یک کفپوش مناسب روف گاردن باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • دوام و ماندگاری بالا: به یاد داشته باشید که کفپوش روف گاردن قرار است سال‌ها در معرض انواع آب و هوا قرار بگیرد.
  • نظافت ساده: این امکان وجود دارد که خاک باغچه، گرد و غبار و یا تردد افراد، موجب کثیفی کفپوش شود. مهم است که با یک شیلنگ و با ابتدایی‌ترین وسایل بتوان آن را تمیز کرد.
  • وزن: تا جایی که امکان دارد وزن کفپوش روف گاردن باید سبک باشد تا وزن اضافه بر ساختمان تحمیل نشود.
  • رنگ: شما باید کفپوش را متناسب با گیاهان و گل‌هایی که در روف گاردن دارید، انتخاب کنید و خنثی بودن رنگ آن نیز موجب‌ می‌شود تا سایر عوامل در طراحی روف گاردن به زیبایی به چشم بیایند.
  • ضد لغزش: قدم زدن و ورزش کردن در فضای روف گاردن یکی از لذت‌های ناب و دلپذیر است. شما‌ می‌توانید با استفاده از کفپوش ضد لغزش، ایمنی خود و عزیزان‌تان را نیز تضمین کنید.
  • تخلیه آب: مهم است که انواع کفپوش روف گاردن مشبک و دارای منافذ باشند تا بتوانند آب را به سرعت تخلیه کنند و از لیز خوردن افراد روی سطح پشت بام جلوگیری نمایند.
بیشترین بهره مندی از فضای سبز باغ طی فصل خواب زمستان
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490