مشخصات گاوآهن دوطرفه جم

فهرست مطالب

تیغه‌های گاوآهن دوطرفه در دو سمت شاسی قرار گرفتنه‌اند و از لحاظ وزن و اندازه با هم مساوی هستند، اما برگردان آنها مخالف یکدیگر عمل می‌کند. ويژگيهاي گاوآهن دوطرفه : تيغه هاي گاوآهن دوطرفه در دو سمت شاسي قرار گرفتنه اند و از لحاظ وزن و اندازه با هم مساوي هستند، اما برگردان آنها مخالف يکديگر عمل مي کند، يعني اگر تنه هاي يک سمت ، خاک را به سمت راست برگردانند تنه هاي سمت مخالف خاک را به چپ برمي گردانند.

 ويژگيهاي گاوآهن دوطرفه:

تيغه هاي گاوآهن دوطرفه در دو سمت شاسي قرار گرفتنه اند و از لحاظ وزن و اندازه با هم مساوي هستند، اما برگردان آنها مخالف يکديگر عمل مي کند، يعني اگر تنه هاي يک سمت ، خاک را به سمت راست برگردانند تنه هاي سمت مخالف خاک را به چپ برمي گردانند.
گاوآهن هاي دوطرفه سوارشونده ساخته مي شوند.
عمل چرخانيدن تنه ها حول محور اصلي بوسيله جک دوطرفه صورت مي گيرد. اين جک هربار تنه ها را به اندازه ۱۸۰ درجه جابجا مي کند و براي جلوگيري از گرد و خاک در جاي خود استتار مي باشد.

طراحی فضای سبز باغچه حیاط
مشاهده

گاوآهن دوطرفه جم

نحوه کار با گاوآهن دوطرفه:

شروع کار گاوآهن از يک سمت زمين مي باشد. يعني تراکتور در کنار و امتداد يک ضلع مزرعه حرکت مي کند و خاک را به سمت بيرون برمي گرداند. در انتهاي خط پس از دورزدن تراکتور را به صورت درجا بايد تنه ها را ۱۸۰ درجه برگردانده و چرخ سمت شخم تراکتور را در داخل شيار ايجاد شده توسط آخرين تنه قرار دهيد و عمل شخم تا ضلع مقابل به همين نحو ادامه پيدا مي کند.
لازم به يادآوري است در شخم با اين گونه چون خاک به اندازه عرض يک خيش به يک سمت منتقل مي شود در هرسال بايد شخم را از ضلع مقابل شخم سال قبل شروع کرد.

مزاياي گاوآهن دو طرفه :

▪ عدم نياز به عمليات تسطيح
در گاوآهنهاي يک طرفه ، مزرعه به قطعات فرضي کوچکتر تقسيم شده و در محل شروع و اتمام شخم جوي و پشته ايجاد مي شود. با تکرار شخم طي چند سال بعلت جابجايي زياد خاک ناهمواري ايجاد مي شود. در حاليکه با گاوآهنهاي دوطرفه ( بدون تقسيم مزرعه به قطعات کوچک) چون شخم از يک ضلع مزرعه شروع مي شود هميشه خاک به يک طرف ريخته شده و هيچگونه جوي و پشته در وسط زمين ايجاد نمي شود و زمين ناهمواري پيدا نمي کند.
▪ جلوگيري از اتلاف وقت:
چون در قطعات کوچک براي ادامه شخم با گاوآهن يک طرفه راننده مجبور مي باشد با دنده عقب يا دور زدن و حرکت بدون شخم تا محل شروع بيايد وقت زيادي تلف خواهد شد ولي در شخم با گاوآهن دوطرفه چنان که قبلاً ذکر شده اين مشکل برطرف گرديده است.

نور پردازی فضای سبز
مشاهده

نماي ظاهري شخم با گاوآهن يک طرفه:

الف) يک پشته در وسط و دو شيار در کناره هاي زمين ايجاد مي شود.
ب) يک شيار در وسط و دو پشته در کناره هاي زمين ايجاد مي شود. در هر دو حالت الف و ب پشته و شيارهاي ايجاد شده و زمين را بايد توسط عمليات تسطيح ترميم نمود.

نماي ظاهري شخم با گاوآهن هاي دوطرفه:

در اين شخم خاک هميشه به يک سمت جابجا مي شود و نياز به عمليات تسطيح ندارد و در شخم بعدي از جهت مقابل خاک به جاي اوليه بازمي گردد.

نحوه کار چرخ عقب :

چون چرخ عقب گاوآهن به دومنظور يکي تثبيت عمق شخم و ديگر حمل و نقل طراحي گرديده در هنگام شخم بين چرخ را طوري قرار دهيد که چرخ در سمت زمين ساده قرار گيرد و بوسيله پيچهاي مخصوص عمق شخم را تنظيم نمائيد و در هنگام حمل و نقل پين چرخ را جابجا نموده و گاو آهن را بصورت افقي درآورده و با پيچ مخصوص در جاي خود ببنديد تا گاوآهن بصورت يکپارچه قرار گيرد.

تلفن تماس : 09124682490 

صرفه جويي در زمان کار
در استفاده از اين گاوآهن ، تراکتور پس از پايان يک خط برخلاف گاوآهن يک طرفه ، درجا دور زده و همان خط را از برگشت ادامه مي دهد که درضمن سرعت بخشيدن در کار شخم، همزمان نيز مي توان تراکتور ديگري را براي عمليات کلوخ شکني (ديسک زني) وارد زمين نمود بدون اينکه نيازي به قطعه بندي باشد.

حصار کشی فضای سبز
مشاهده

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490