طراحی و اجرای فضای سبز

فهرست مطالب

با مدرنیته شدن روال زندگی های امروز و شلوغ شدن روز افزون محیط زندگی، امروزه برای داشتن اندکی آرامش هزینه های زیادی باید پرداخت کرد. این هزینه ها اکثر مواقع برای رفتن به مناطقی به دور از محل سکونت با آب و هوا و پوشش گیاهی متفاوت پرداخت می شود. با بیشتر شدن مسائل روحی و جو استرس زای موجود و افزایش هزینه تفریحات بسیاری از افراد امکان فراهم کردن شرایطی که بتوانند در آن آرامش داشته باشند و برای ادامه زندگی بهتر بازیابی روانی شوند را ندارند.

یکی از کارهایی که می توان در حل این مساله انجام داد، تغییر فضای زندگی، خانه و محیط کار می باشد. این تغییر هرچند کوچک تاثیر بسزایی خواهد داشت. استفاده ازآلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و موارد این چنینی میتواند محیطی آرام را بسازد.
فروشگاه باغ ایرانی متخصص در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز، با مشاوره، این امکان را به شما میدهد تا با حذف هزینه های اضافه محیطی آرام را در خانه، ویلا، آپارتمان و حتی محیط کار خود داشته باشید.

طراحی و اجرای فضای سبز در کرج

جهت اجرای فضای سبز تماس بگیرید : 09124682490

مراحل طراحی و اجرای فضای سبز:

•    بازدید از ساختمان شما با هماهنگی قبلی
•    طراحی فضای سبز مناسب ساختمان شما با مشاوره طراحان فضای سبز طبق سلیقه شما و استفاده از متدهای روز دنیا
•    برآورد هزینه های طراحی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت
•    اجرای فضای سبز در زمان تعیین شده

اجرای فضای سبز در تراس

محوطه سازی و فضای سبز و تراس سبز در محیط های شهری تاثیر زیادی در ایجاد فضایی دلنشین، روحیه بخش و جذاب را برای ساکنین بوجود می آورد. همچنین طرح های متفاوت و متناسب با ساختمان یا ویلا در اطراف بنا تاثیر فراوانی در زیبایی و لذت بخش بودن فضا مورد نظر دارد.با توجه به مساحت و خواست کارفرما طرح ها و المان های متفاوتی در محوطه سازی(لند اسکیپ) مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی باغ ویلا سنتی
مشاهده

اصول قبل از آغاز طراحی فضای سبز

۱. ایجاد ناهمواری و پستی و بلندی در محل

توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار، ناهمواری‌های مختلفی را در چندین نقطه محل ایجاد کنید؛ زیرا فضای سبز ایجاد شده در مکان‌های دارای پستی و بلندی نسبت به مکان‌های صاف و هموار، جلوه بهتری دارد. در صورتی که محل مورد نظر به صورت طبیعی از پستی و بلندی‌های طبیعی برخوردار است، نقشه‌ای دقیق از تمام آن‌ها تهیه کنید. در ضمن در نظر گرفتن خصوصیات خاک محل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

۲. توجه به احتیاجات و انتظارات افراد

قطعا سلایق، علایق، احتیاجات و انتظارات افراد بر حسب سن، عقاید و طبقه اجتماعی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در طراحی فضای سبز باید تا جای ممکن به موارد ذکر شده توجه کرد و طراحی بر اساس پاسخگویی به انتظارات افراد از ابعاد متفاوت باشد.

۳. برآورد هزینه‌ها و تنظیم بودجه

توجه به این امر در زمان طراحی بسیار مهم است؛ زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع روند اجرای پروژه به مشکل جدی برمی‌خورد و حتی ممکن است پروژه کاملا متوقف شود و سرمایه هنگفتی از بین برود.

طراحی ویلای نئوکلاسیک
مشاهده

۴. بررسی جوانب مختلف قبل از شروع طراحی

قبل از شروع طراحی باید ابعاد مختلف پروژه بررسی شود که شامل مطالعه و بررسی دقیق محوطه، تقسیم خاک در بخش‌‌های مختلف (خاک‌ریزی در بخش‌های گود و خاک‌برداری از بخش‌های مرتفع)، تصمیم‌گیری در مورد عناصر تشکیل‌ دهنده فضای سبز از جمله آلاچیق، آب‌نما، مصنوعات تزیینی و نوع پوشش گیاهی و تعیین حجم گیاهان و درختان و تعیین رنگ‌ها، اشکال و بافت‌های مختلف می‌شود.

طراحی و اجرای فضای سبز

اصول طراحی فضای سبز

طراحی ماکت در اجرای فضای سبز

پس از تجزیه و تحلیل دقیق موارد ذکر شده، نوبت به آغاز مراحل طراحی می‌رسد، مهم‌ترین اصل در طراحی فضای سبز طراحی ماکت است. ماکت بهترین وسیله برای آشنا کردن افراد با پروژه و رفع نقایص احتمالی است. در ضمن می‌توانید روند تکمیل پروژه را نیز روی ماکت نمایش دهید.

انتخاب درست گیاهان و ایجاد اجزای مختلف متناسب با فضا

قطعا مهم‌ترین بخش یک فضای سبز، گیاهان هستند. گیاهان باید بر اساس نوع فضای سبز که می‌تواند پهنه‌ای یا خطی باشد (پهنه‌ای به فضاهای سبز گسترده و فضای سبز خطی به فضاهای ایجاد شده در معابر و گذرگاه‌ها گفته می‌شود) خصیصه‌های معماری آن‌ها (برخی از گیاهان با توجه به شکل و نوع خود می‌توانند نقش دیوار را ایفا کنند، برخی دیگر که شاخه‌های زیاد و پهن دارند، می‌توانند به عنوان سقف و برخی دیگر مانند چمن‌ها می‌توانند برای زیبایی کف مورد استفاده قرار می‌گیرند).
همچنین باید در انتخاب گیاهان به نقش آن‌ها هم توجه کرد؛ زیرا معمولا در فضای سبز برای تقسیم‌بندی فضا، کنترل دید، ایجاد مانع و حصار نیز از گیاهان استفاده می‌شود. یکی از اصول مهم دیگری که باید در انتخاب گیاهان و محل کاشت آن‌ها در نظر گرفت، توجه به فضای مورد نیاز برای رشد گیاهان است. این موضوع یکی از آینده‌نگری‌های مهم در طراحی فضای سبز است؛ زیرا عدم توجه به این موضوع می‌تواند موجب آسیب دیدن گیاه شود.

چمن مصنوعی بین موزاییک
مشاهده

از طراحی تا اجرا

اولین و مهمترین قدم برای داشتن باغی با فضای سبز زیبا، تهیه طرحی اصولی، کارآمد و منطبق با اصول فنی و مهندسی طراحی فضای سبز است. برای اینجام اینکار حتما از متخصصین کارآمد فضای سبز استفاده نمایید.چرا که این افراد بهترین ایده ها را با توجه به خوسته شما ، اندازه فضای سبز ، هزینه مورد نظر شما دارند . گروه طراحان باغ ایرانی یکی از مجریان فضای سبز در سطح کشور می باشد که تا به امروز پروژه های متعددی در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز به ثبت رسانده است . از اولین گامی که برای طراحی بر میدارید تا اجرا و حتی نگهداری فضای سبز منزلتان با شما هستیم

جهت اجرای فضای سبز تماس بگیرید : 09124682490

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490