طراحی باغ ویلا سنتی

فهرست مطالب

باغ ویلا های سنتی خانه هایی هستند که از چهار طرف باز بوده و نمای کلی آن ها آمیزه ای از سنت و زیبایی است. این سبک از ویلا سازی ها اگر با شیوه ای خلاقانه طراحی گردد به خلوتگاهی دنج و دلپذیر تبدیل می شود.

طراحی باغ ویلا یکی از سبک های اصیل معماری ایرانی می باشد و به صورت سبک سنتی مورد علاقه بسیاری از افراد بوده که به عنوان بنای آرامش بخش نیز یاد می شود
ماشینی شدن زندگی انسان ها باعث شده است که طراحی باغ ویلا سنتی به ایده ای کار آمد تبدیل شود.
طراحی باغ ویلا سنتی با الهام گرفتن از اشکال هندسی و تقارن سازی طراحی و اجرا می شود و بیشتر این طراحی ها آمیخته با سنت و زیبایی می باشد.

ویژگی طراحی باغ ویلا سنتی

باغ ویلا های سنتی خانه هایی هستند که از چهار طرف باز بوده و نمای کلی آن ها آمیزه ای از سنت و زیبایی است. این سبک از ویلا سازی ها اگر با شیوه ای خلاقانه طراحی گردد به خلوتگاهی دنج و دلپذیر تبدیل می شود.
افرادی که آشنایی کافی با معماری اصیل ایرانی ندارند تصور می کنند که طراحی باغ ویلا سنتی نوعی طراحی قدیمی و منسوخ است در صورتی که طراحی باغ ویلا سنتی با رعایت اصول و شیوه های طراحی سنتی و معماری تداعی کننده فرهنگ اصیل ایرانی می باشد.
در طراحی باغ ویلا سنتی باید ویژگی های یک سبک ایرانی و سنتی در نظر گرفته شود تا به نتیجه دلخواه نزدیک تر شود. از جمله ویژگی هایی چون:

  • توجه به سادگی
  • رعایت تقارن به منظور ایجاد حس آرامش
  • طراحی ایوان خانه های ستون دار
  • طراحی فضای سنتی رابط فضای بیرونی و داخلی
زراعت سير
مشاهده

طراحی باغ ویلا سنتی

مصالح مناسب برای طراحی باغ ویلا سنتی

مصالحی که برای این نوع از ویلاهای سنتی استفاده می شود باید جلوه سنتی را ایجاد نماید.
بنابراین از مصالحی که یادآور این سبک است مانند آجر،سنگ ،چوب،شیشه های رنگی و… استفاده می شود.
معمولا برای این نوع سبک از ویلا سازی از مصالح ساختمانی آجر قفقازی و نسوز با طیف رنگی آجری ،عنابی و قرمز استفاده می گردد.

جزییات طراحی باغ ویلا سنتی

حوض:حوض نشان دهنده معماری سنتی و ایرانی است که در گذشته در خانه های قدیمی برای خنک کردن فضای حیاط و محوطه خانه و نگهداری و انبار کردن آب از حوض استفاده می شد. در طراحی های امروز برای زیبا به نظر رسیدن حوض می توان از آبنما های کوچکی در داخل حوض استفاده کرد.
تخت های چوبی:تخت های چوبی مهم ترین بخش از یک عمارت سنتی است که معمولا در حیاط و فضای باز باغ ویلاهای سنتی وجود دارد و برای دورهمی های خانوادگی می باشد.
شاه نشین یا بهارخواب: بهار خواب ها مانند تراس است که در معماری سنتی اتاق های بزرگ با شیشه های رنگارنگ است که یا سقف ندارند یا سقف آن ها نیمه گنبدی می باشد که محلی برای میزبانی از مهمان ها در مراسم خاص از آن استفاده می شود.

راهنمای خرید زمین برای ساخت ویلا
مشاهده

محوطه سازی فضای سبز باغ ویلا های سنتی

طراحی محوطه باغ ویلا سنتی یکی دیگر از بخش های مهم در معماری ایرانی می باشد. در این طراحی محوطه باید بتوانید حیاطی سبز را با استفاده از گونه های مختلف درختان و گیاهان و متناسب با سبک سنتی و ایرانی استفاده کنید. فضای سبز چون محیطی با طراوت و طبیعی است و همچنین محیطی است که افراد برای آرامش و تجدید قوا از آن استفاده می کنند باید با اصولی مناسب طراحی شود.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490