طراحی فضای سبز حیاط

فهرست مطالب

داشتن یک باغ کوچک یا یک فضای نشیمن خارج از منزل، نیازمند فضایی آن چنانی نیست. با کمی حوصله، صرف وقت کافی، بودجه‌ی نه چندان زیاد و البته برخورداری از اندکی ذوق و سلیقه، می‌توان حتی کوچک‌ترین فضاها را نیز به محیط‌هایی متفاوت و جذاب تبدیل کرد.

داشتن یک باغ کوچک یا یک فضای نشیمن خارج از منزل، نیازمند فضایی آن چنانی نیست. با کمی حوصله، صرف وقت کافی، بودجه‌ی نه چندان زیاد و البته برخورداری از اندکی ذوق و سلیقه، می‌توان حتی کوچک‌ترین فضاها را نیز به محیط‌هایی متفاوت و جذاب تبدیل کرد.

طراح فضای سبز حیاط

در حالی که آلودگی شهرها روز به روز بیشتر شده، محیط‌هایی از این دست، هر چند کوچک اما روزنه‌ی امیدی به تنفس هوای پاک و سالم هستند. اگر حیاط خانه یا آپاتمان دوست داشتنی، خلاقانه و چشم نواز طراحی شود هر خانه سهم بسزایی در زیبایی شهر و کاهش آلودگی های زیست محیطی خواهد داشت.
در طراحی فضای سبز، از گیاهان به عنوان عناصر معماری می توان استفاده كرد . این عناصر ، همانند دیگر عناصری كه در طراحی به كار گرفته می شوند، از ویژگی های بصری مانند: نقطه، خط، فرم، رنگ و بافت برخوردار هستند .
بایستی این ویژگی ها براساس اصول زیبایی شناختی، یعنی وحدت،ریتم،تناسب،تعادل،توازن و مقیاس چیده شوند تا بتوان به محیطی دلپذیر دسترسی پیدا كرد.

نگهداری فضای سبز
مشاهده

استفاده زیاد از عناصر طبیعی در اطراف خانه های ویلایی باعث شده بیشتر شبیه یک کلبه جنگلی شوند و نه یک خانه امروزی و مدرن. اما اگر در طراحی فضای سبز به صورت متعادل اینکار از پوشش گیاهی استفاده شود فضایی شیک و آرامش بخش ایجاد می کند. در حیاط می توان برای کامل شدن دکوراسیون فضای شیک بیرون، از کفپوش های عالی حیاط و مبلمانیی بسیار باکیفیت، مقاوم و مداوم استفاده شود. همه این عناصر کنار هم باعث می شود  تا طراحی فضای سبز حیاط خانه به معنای واقعی کلمه خارق العاده و کامل جلوه کند.
ورودی حیاط می تواند در سبک های مختلف، متفائت جلوه کند.  ورودی حیاط باید به نحوی باشد که در لحظه ورود تمامی عناصر زیبایی شناسی موجود به طور کلی تاثیر مثبت در فرد بگذارد.
استفاده از چراغ ها و نورپردازی های بهجا تاثیر پذیری را در عنصر بصری بیشتر میکند. بطوری که گاه استفاده از یک ریسه ساده نوری و یا حتی یک لامپ جلوه یک منظره را دو چندان کرده.استفاده از آبنما حس خاص بودن در فضا ایجاد کرده و به دلیل وجود آرامش در آب محیطی آرام را رقم می زند. در کنار آن اگر عنصر آتش هم استفاده گردد محیطی گرم و دلنشین را رقم خواهد زد، استفاده از اجاق و شومینه های محیط باز و یا حتی باربیکیو ومنقل آتش.

فواره و آبنما
مشاهده

طراحی فضای سبز حیاط

باغ ایرانی با سالها تجربه در طراح و اجرای فضای سبز پروژه های چون اجرا فضای سبز شهری، اجرا فضای سبز ویلایی، اجرا فضای سبز حیاط، اجرا فضای سبز اداری، اجرا فضای سبز پشت بام (روف گاردن)، اجرا فضای سبز عمودی و…. آماده طراحی و اجرای فضای سبز برای هر نوع سبک و سلیقه ای می باشد.

جهت طراحی فضای سبز تماس بگیرید

09124682490

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490