گیاهان مقاوم به نور کم

فهرست مطالب

گیاهان می توانند به هرمحیطی زندگی ببخشند و آن را زیبا و سالم کنند. اگر در آپارتمان های کم نور زندگی میکنید و منزل یا دفتر کارتان شرایطی مناسب برای نگهداری از گیاهان را ندارید گیاهانی وجود دارند که می توانند با شرایط شما سازگار شوند و این مسئله تنها به گیاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد

توجه داشته باشید که بیشتر گیاهان به نور آفتاب نیاز دارند و مقصود از مقاوم به نور کم یا سایه دوست این است که نور مستقیم خورشید را دوست ندارند و باید جایی قرار بگیرند که دارای نور کافی اما غیر مستقیم باشد.

برگ عبایی :

برگ عبایی مقاوم ترین گیاه آپارتمانی است. این گیاه چندان به نور و دما حساس نیست ولی آبیاری آن به خصوص در هنگام گرما باید متناسب باشد. برگ عبایی جزو خانواده سوسن می باشد و نسبت به شرایط آب و هوایی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. در طول سال یک و یا دو بار گیاه را آبیاری کنید و اگر می خواهید گیاه بزرگ تری داشته باشید هر سال برگ عبایی را به گلدان بزرگ تر منتقل کنید.

برگ عبایی

کریپتانتوس بروملیادس :

کریپتانتوس بروملیادس یکی از گیاهان عالی برای پرورش در منزل می باشد. اکثر گونه های این گیاه به راحتی داخل یک ظرف در سایه رشد می کنند. این گیاه گرمسیری است اما می توانید آن را در هر جایی از خانه پرورش دهید. این گیاه می تواند حتی در نورفلورسنت نیز رشد کند.

محوطه سازی کلاسیک
مشاهده

کریپتانتوس بروملیادس

برگ انجیری :

این گیاه نیز سایه دوست است برگ انجیری را در نور مستقیم آفتاب قرار ندهید زیرا نور مستقیم باعث سوختن برگ های آن می شود. گیاه، نور متوسط رو به کم را دوست دارد. رشد زیادی دارد و بسیار بلند می شود بنابراین به فضای زیادی احتیاج دارد.

برگ انجیری

اسپاتی فیلوم :

اگر معمولا فراموش می کنید که گیاهان خود را آبیاری کنید، گیاه اسپاتی فیلوم برای شما مناسب است. این گیاه به راحتی قابل پرورش می باشد در مکان هایی که سایه دارند شکوفا می شود همچنین هوا را تصفیه می کند . اسپاتی فیلوم در مکان های کم نوری مثل دفاتر کار، اتاق خواب ها و اتاق های بیمارستان به خوبی رشد می کند به دلیل نور زیاد برگ ها زرد رنگ می شوند  در صورت تغییر رنگ برگ ها، گیاه را از تابش مستقیم نور محافظت کنید به آبیاری کمی احتیاج دارد ولی در تابستان جهت نگه داشتن رطوبت، با آب مقطر روی برگ های گیاه اسپری کنید
گیاه اسپاتی فیلوم به سرما حساس است و بهترین دما و مکان برای نگهداری آن داخل منزل می باشد.

اسپاتی فیلوم

گیاه عشق :

گیاه عشق به دلیل داشتن برگ های زیبا یک گل زینتی محسوب می شود که در بین دوستداران گل و گیاه طرفداران زیادی دارد. گیاه عشق جزو گیاهان مقاوم است که در صورت مراقبت صحیح می توانید تا 5 و یا 10 سال از وجود این گیاه در محیط خانه و یا محل کارتان لذت ببرید. این گیاه در جای مرطوب و نیم سایه به خوبی رشد می کند گل های این گیاه سفید، صورتی و یا بنفش است و شاخ و برگ آن در طول روز باز و بسته می شوند.

کشاورزی ارگانیگ چیست ؟
مشاهده

گیاه عشق

سانسوریا :

برگ های این گیاه، سبز رنگ و شمشیری است و از گیاهان کم توقع و مقاوم در برابر خشکی به حساب می آید . سانسوریا هوای آلوده اطراف را به بهترین صورت تصفیه می کند و می توانید به عنوان یک تصفیه کننده قوی در منزل و یا محیط کارتان از آن نگهداری کنید. سانسوریا نور غیرمستقیم  را بیشتر ترجیح می دهد. در تابستان هفته ای یک بار و در زمستان هر دو هفته سانسوریا را آبیاری کنید. این گیاه به دلیل بافت پرآب، توانایی بالایی در مقابل بی آبی و خشکی دارد.

سانسوریا

پتوس :

این گیاه زینتی نسبت به دیگر گیاهان مقاومت بیشتری در مقابل گرما و سرما از خود نشان می دهد و در محیط هایی که نور به اندازه کافی وجود ندارد هم می تواند رشد و تکثیر پیدا کند. پتوس جزو گیاهان سریع الرشد است و برتری آن از لحاظ زیبایی در این است که شاخه های بالا رونده آن گاه تا 5 متر هم رشد می کنند و می تواند زیبایی چشمگیری به محیط زندگی تان بدهد این گیاه را به صورت مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید.

پتوس

کاکتوس :

کاکتوس ها برای محیط‌ هایی نظیر آپارتمان که از فضای گل و گیاه دور هستند گزینه‌های مناسبی شناخته می‌شوند. کاکتوس‌ها برای رشد فقط به هفته‌ای یک بار آبیاری نیاز دارند و در فصول سردتر، مثل  زمستان باید فواصل ابیاری کردن بیشتر شود. کاکتوس‌ را در قسمت آفتاب‌گیر آپارتمان بگذارید، اما در نظر داشته باشید که در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند. زیرا تابش مستقیم نور می‌تواند رنگ کاکتوس را سفید یا نارنجی کند.

کاشت هندوانه در گلدان
مشاهده

کاکتوس

بنفشه افریقایی :

گل‌های زیبای بنفشه آفریقایی، زیبایی خاصی را به دکوراسیون منزل‌تان اضافه می‌کنند. این گیاه از معدود گل‌هایی است که احتیاج به مراقبت چندانی ندارد آبیاری به‌ صورت هفته‌ای یک‌بار است. توجه داشته باشید که از آب دادن به برگ‌ها پرهیز کنید، زیرا باعث می‌شود رد لکه‌های آب روی برگ‌های گل باقی بماند.

بنفشه افریقایی

ساق عروس :

ساق عروس یا اکوریا یکی از معروفترین و فراوانترین گیاهان با برگ‌های آبدار و گوشتالو است. اندازه‌ی کوچک و مراقبت ناچیزی که به آن نیاز دارند، باعث می‌شود که در دفتر کار یا روی میز تحریر استفاده شود اما اگر به ساق عروس یا اکوریا زیادی آب بدهید، از بین می‌رود. قبل از اینکه به آنها آب بدهید، مطمئن بشوید که خاک ‌شان خشک شده است.

ساق عروس

گیاه قاشقی :

گیاه قاشقی خوشه‌های درهم و نزدیک به‌ یکدیگر دارد و برای فضاهای کوچک مناسب است. برگ‌های ضخیم این گیاه می‌توانند مدتی طولانی آب را حفظ کنند و بدون احتیاج به آب‌ رسانی به حیات خود ادامه بدهند. گیاه قاشقی در نور فلورسنت هم دوام می‌آورد، اما بهتراین است که درمعرض نور درخشان و غیرمستقیم خورشید باشد.

گیاه قاشقی

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490