طراحی ورودی باغ

فهرست مطالب

در طراحی محوطه باغ ، طراحی مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است . در واقع مسیرهای دسترسی این امکان را به شما می دهند تا فضاهای جدیدی را تجربه کنید و همچنین چشم انداز های زیبایی را در معرض دید قرار می دهند ، ایده های مختلفی برای طراحی ورودی باغ وجود دارد مسیری که ایجاد می کنید می تواند ادامه ای از خط ویلا و یا صرفا مسیرهایی با بافت زیبا برای تزیین باغ باشد .

در طراحی محوطه باغ ، طراحی مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است . در واقع مسیرهای دسترسی این امکان را به شما می دهند تا فضاهای جدیدی را تجربه کنید و همچنین چشم انداز های زیبایی را در معرض دید قرار می دهند ، ایده های مختلفی برای طراحی ورودی باغ وجود دارد مسیری که ایجاد می کنید می تواند ادامه ای از خط ویلا و یا صرفا مسیرهایی با بافت زیبا برای تزیین باغ باشد.

طراحی ورودی باغ

جهت انتخاب مسیر باید به نکات زیادی توجه داشته باشید به عنوان مثال در پروژه ی مرمت و بازسازی به این نکته توجه کنید که خواستار تغییر در کدام بخش ها هستید و لازم است که کدام ویژگی ها اضافه شود و یا در پروژه های مدرن در نظر داشته باشید که این مسیر قرار است چه بخش هایی را بهم وصل کند ، پاسخ این سوالات به شما در انتخاب شکل های مختلف مسیر کمک می کند.

خسارت سرما زدگی و راههای مقابله با آن
مشاهده

 انواع مسیر ورودی باغ :

مسیر مستقیم ساده و یکنواخت ترین نوع است ، با کاشت گیاهان زیبا و ایجاد ریتم متفاوت در طول مسیر می توانید به آن جذابیت و تنوع ببخشید.
مسیر مارپیچی یک سیالیت و حس آرامش خاصی را فراهم می کنند و به دلیل مشخص نبودن ادامه ی مسیر جذابیت آن از انواع دیگر بیشتر است.

طراحی ورودی باغچه

مسیرهای شطرنجی در طراحی محوطه ازهیجان انگیز ترین راه ها محسوب می شوند ، در طراحی مسیر و راه های شطرنجی می توانید از تکنیک ترکیب متریال ها نیز استفاده کنید.
یکی نکاتی که لازم است در انتخاب مسیر برای طراحی ورودی باغ در نظر بگیرید مناسب بودن مواد و مصالح است همچنین دقت داشته باشید عرض مسیر برای رفت و آمد مناسب باشد.

طراحی محوطه باغ

مسیر بتنی ورودی باغ :

از محبوب ترین و ایمن ترین مسیرها و راه های دسترسی در طراحی محوطه ها هستند و به خاطر قالب بندی ای که دارند می توانند به هر صورتی در بیایند .

مسیر سنگی ورودی باغ :

سنگ ها از قوی ترین متریال ها هستند، آن ها قدرت این را دارند که با حضور خود به مسیر شما ظاهری رسمی بدهند، می توانید با کمک آن ها به طراحی محوطه و مسیرها و راه های دسترسی تان ظاهری مدرن ببخشید. نکته های ذکر شده بسته به جنس و نوع برش آن ها دارد و این که شما باید بدانید هر گروه از سنگ ها به درد چه سبکی می خورد تا بتوانید از خود آنها کمک بگیرید.

کفپوش حیاط ویلایی
مشاهده

طراحی مسیر با سنگ ریزه ورودی باغ :

اگر می خواهید مسیری را که طی می کنید با تمام وجودتان حس کنید، باید از سنگ ریزه ها استفاده کنید. البته باید ببینید که از این سنگ ریزه ها در چه مسیرهایی می خواهید استفاده کنید، به عنوان مثال برای مسیرهایی که کمی شیب دارند اصلا گزینه مناسبی نیستند. ولی در کل استفاده از این متریال جذاب و دوست داشتنی به زیبایی مسیر ها و طراحی محوطه شما کمک می کند.

مسیر آجری ورودی باغ :

آجر یکی از متریال های کلاسیکی است که می توانید برای طراحی محوطه و راه ها و استفاده کنید. این متریال یک نوع پیوند طبیعی با زمین دارد و خیلی خوب در دل زمین می نشیند.

 مسیر خاکی ورودی باغ :

اگر می خواهید مسیرهای دسترسی و راه هایی که برای طراحی محوطه استفاده می کنید حس و حال طبیعی خودشان را داشته باشند، مواد و مصالحی که باید از آن استفاده کنید، خاک کوبیده شده (تثبیت شده) است.

استفاده از چمن در مسیر ورودی باغ :

چمن ها عضوهای جدا نشدنی طراحی محوطه ها و مسیرهستند. ولی این که چمن ها را در کنار مسیر ها استفاده کنیم و این که خود مسیر ها به وسیله چمن ها تعریف شود کاملا فرق می کند. اگر به جلوه های طبیعی اعتقاد دارید پس باید برای تعریف مسیرهای دسترسی و راه هایی که در طراحی محوطه تان، از چمن ها بهره ببرید.
طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی

طراحی فضای سبز مجتمع‌ های مسکونی
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490