کشاورزی ارگانیگ چیست ؟

فهرست مطالب

نیک بر اقتصاد و محیط زیست

هر چقد میزان مواد مصرفی برای تولید محصولات ارگانیک طبیعی تر باشد ، محصولات سالمتری تولید خواهد شد .با توجه به تقاضاى روز افزون براى مصرف محصولات كشاورزى ارگانیك، با رعایت استانداردها مى توانیم  محصولات كشاورزى ارگانیک را به سایر كشورها صادر نماییم. ارزش بازاری محصولات کشاورزی ارگانیک در دنیا، نسبت به محصولات معمولی 7/1 تا 4 برابر است، بنابراین اگر کشاورزان ایرانی بتوانند محصول ارگانیک تولید و صادر کنند، ارزش صادرات کشاورزی نیز 2 تا 4 برابر خواهد شد. با تولید و صادرات محصولات ارگانیك ارزش افزوده محصولات كشاورزى چهار برابر مى شود.

 

کود مصرفی در کشاورزی ارگانیک

در کشاورزی ارگانیک به مدیریت صحیح خاک و محیط رشد گیاه بسیار توجه می شود، در این نوع کشاورزی در خاک کشاورزی، به جای استفاده از کود شیمیائی، از کودهای طبیعی نظیر خاک برگ، جلبک و کودهای حیوانی استفاده می شود. برای آفت زدایی و سم پاشی نیز به جای استفاده از  سم و آفت کشهای شیمیائی، از شیوه های بیولوژیک همچون زنبورها ، باکتریها استفاده می شود.

دیوار سبز زنده GREEN WALL
مشاهده

 

کشاورزی ارگانیک

 

 

خاک مناسب در کشاورزی ارگانیک

برای تولید محصول ارگانیک خاک کشاورزی به آزمایشگاه‌های مخصوص ارسال می شود و سلامت خاک بر این اساس است که 3 سال بر اساس استانداردها در آن  سم و کود وجود نداشته باشد. برای تولید محصولات مختلف ارگانیک، ابتدا بایستی باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی مصرف شده از بین بروند که زمان از بین رفتن این باقیمانده ها برای محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و زنبور عسل طبق استانداردهای جهانی متفاوت است.

در کشاورزی ارگانیک  برای باروری خاک از کمپوست، کودهای حیوانی و کودهای آلی استفاده می شود. در این سیستم زمین دچار کمترین دستکاری مانند  شخم زدن می شود و از کودهای بیولوژیکی، تناوب کشت مناسب، گیاهان پوششی استفاده می شود. فرسایش خاک کم و تنوع زیستی خاک نیز افزایش می یابد.

خاک کشاورزی ارگانیک

خاک کشاورزی ارگانیک

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490