اهمیت فضای سبز و نگهداری از آن در ساختمان

فهرست مطالب

امروزه با رشد و گسترش شهرنشینی، جای خالی فضای سبز بیش از هر زمان دیگری به چشم می آید. باغ ها که از گذشته های دور همواره مورد توجه افراد و معماران بوده اند، این روزها در باغچه های کوچک، تراس ها و یا حتی یک دیوارِ سبز خلاصه شده اند.

اهمیت فضای سبز و نگهداری از آن در ساختمان

فضای سبز مناسب

داشتنِ یک فضای سبز استاندارد مستلزمِ مساحت زیادی نیست. همان طور که اشاره شد، یک تراس کوچک و یا پاسیو هم می تواند فضای سبزِ خانۀ شما باشد. علاوه بر باغچه هایی که در محوطه های ساختمان ها به ایجاد فضای سبز کمک می کنند، با اختصاص دادن یک دیوار به گیاهان نیز می توان از مزایای فضای سبز بهره برد.

پشت بام سبز

یکی از پیشنهاداتِ مجموعه باغ زیبایی برای ساختمان ها و مجتمع ها، ایجاد فضای سبز در پشت بام و ساخت روف گاردن است. به این صورت که ابتدا سطح روف گاردن را لایه بندی کرده و سپس به کاشت گیاهان اقدام نمایید.

نگهداری از فضای سبز

بعد از ایجاد فضای سبز ایده آل، نوبت به نگهداری از آن می رسد. این نگهداری شامل اصولِ تخصصی است که در مجموعه باغ زیبایی با رعایت اصول استاندارد انجام می شود.

آلاچیق چوبی
مشاهده

پشت بام سبز

 آب و خاکِ مناسب

همان طور که می دانید، اولین نکته آبیاری گیاهان با توجه به جنس خاک و میزان نفوذ آب در آن است. نکتۀ مهم دیگر، غنی سازی خاک است که علاوه بر تأمین مواد مغذی برای گیاه، به کاهش زباله هم کمک می کند.

اهمیتِ هرس کردن گیاهان

یکی از مهم ترین مراحلِ نگهداری از فضای سبز، هرس کردن درختان و درختچه ها در فصل مناسب است. اواخر پاییز و اوایل زمستان را می توان زمان مناسبی برای این کار دانست. علاوه بر این، در بهار و تابستان هم باید شاخه های آفت زده و شکسته شده را قطع نمود. هرس کردن چمن های باغچه نیز دارای اهمیت فراوان است که باید طبق اصول و توسط افراد متخصص انجام شود.

طراحی پشت بام آپارتمان

طراحی پشت بام آپارتمان

فضاسازی پشت بام منزل

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490