سان روم گاردن (اتاق شیشه ای)

فهرست مطالب

زندگی به شفافیت شیشه، به سبزی گل‌ های بهاری و به گرمی آفتاب!

سان روم گاردن برای تماشای چهار فصل باغ!

زندگی صنعتی شد و همگی برای ابتلا به ویروسی به نام مدرنیته به‌ سوی شهرهای بزرگ کوچ کردیم. با زندگی در کلان‌ شهرها دیری نگذشت که فهمیدیم همان روستاهای بکر و شهرهای کوچکمان بیش تر بوی زندگی می‌ دهند. برای لمس آرامش تصمیم به خرید ویلا در مناطق خوش آب‌ و هوای کشور گرفتیم تا کمی از عطر زندگی گه‌ گاهی به مشاممان برسد! در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور نشیمن ویلایتان را با باغ و فضای سبزتان یکپارچه کنید!

سان روم گاردن (اتاق شیشه ای)

سان روم گاردن چیست؟

سان روم گاردن (Sunroom Garden) در زبان پارسی معادلی ندارد؛ به همین دلیل طبق بررسی‌ ها و مطالعات انجام‌ شده تصمیم گرفتیم عبارت «اتاقی برای باغ آفتابی» را برایش در نظر بگیریم. سان روم گاردن یک اتاق یا فضای متصل به منزل یا ساختمان است و از فضاهای دیگر جدا نیست. بسته به اقلیم و شرایط جوی نقاط مختلف در ساختارش از شیشه استفاده می‌ شود تا نور خورشید، هرچه بیش تر وارد این اتاق باغ آفتابی شود. در بسیاری از موارد سقف هم از شیشه ساخته می‌ شود، ولی در اقلیم‌ هایی که آفتاب تند و گرمی مانند نواحی کویری دارند بهتر است سقف شیشه‌ ای نباشد.

درختان مناسب با آب و هوای کرج
مشاهده

سان روم گاردن یک گلخانه نیست!

شاید شباهت‌ های اندکی بین عملکرد سان روم گاردن و گلخانه وجود داشته باشد، ولی تفاوت‌ های بسیاری نیز در این میان خواهند بود. هدف اصلی سان روم گاردن برخلاف گلخانه، بهبود فضای جوی خانه است؛ درواقع به آسایش زیستی انسان کمک می‌ کند و در کنارش فضایی آرام، دلنشین و سبز را برای استراحت فراهم می‌ آورد. سان روم گاردن یک باغ چهارفصل است.

دلیل استفاده از این‌ همه شیشه دورتادور این اتاق چیست؟

چیزی که این اتاق را در خانه شما به یک فضای منحصربه‌ فرد تبدیل می‌ کند دید پانارومایی است که به اطراف محوطه و حیاط ویلایتان دارید. در شرایط بد جوی می‌ توانید خودتان را در باغ یا محوطه ویلایتان حس کنید، آن هم در حالتی که روی یک مبل گرم‌ و نرم در باغ شیشه‌ ای خود استراحت می‌ کنید. این بسیار هیجان‌ انگیز است که شب‌ ها هم می‌ توانید از راه سقف شیشه‌ ای این اتاق نظاره‌ گر آسمان پرستاره باشید.

سان روم گاردن چیست؟

 بهترین گیاهان برای سان روم گاردن

سان روم گاردن در تابستان بسیار گرم می‌ شود؛ برای همین نیاز به بازشوهای مناسب و سیستم‌ های خنک‌ کننده دارید. بهترین گیاهان برای پرورش در باغ آفتابی، گیاهان گرمسیری هستند. این نوع گیاهان بسیار آفتاب‌ دوست هستند و تنها مشکلشان این است که در زمستان هم به رشد خود ادامه می‌ دهند،‌ البته فرآیند رشد در زمستان آهسته‌ تر پیش می‌ رود درهرصورت متوقف نشدن رشد در زمستان باعث آسیب‌ پذیری آن ها می‌ شود؛ به همین علت در زمستان هم نیاز به یک سیستم گرمایشی دارید. ازجمله این گیاهان می‌ توان به ساکولنت‌ ها و کاکتوس‌ ها، پتوس، فیلودندرون، کلودندرون و… اشاره کرد.

طراحی و اجرای فضای سبز شهری
مشاهده

مبلمان سان روف گاردن

مبلمان سان روف گاردن

محدودیتی در انتخاب سبک مبلمان ندارید؛ اما ما رنگ سبز را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. اگر دوست دارید رنگ دیگری به دکوراسیونتان اضافه کنید بهتر است از طیف زرد استفاده نمایید. سبز روشن آرامش و زرد، مقداری شادی به باغ آفتابی‌ تان می‌ بخشد. اگر فرصت نگهداری از گیاهان را ندارید بهتر است تعداد گیاهان را کاهش دهید و به‌ جایش مبلمان با طرح گل‌ دار خریداری کنید. با توجه به این که دیوارها به‌ طور کامل از شیشه هستند گیاهان و مبلمان تنها عناصر دکوراسیون سان روف گاردن به‌ حساب می‌ آیند، پس با خیال راحت از پارچه‌ هایی با بافت گل‌ دار استفاده کنید، همچنین صندلی‌ های راک و آویز هم کاملا مناسب فضای سان روم گاردن خواهند بود.
ساخت سان روف گاردن

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490