استخر در فضای سبز

فهرست مطالب

بسیاری از ما به استخرهای فضای باز علاقمندیم و از هر فرصتی برای استفاده از این استخرها استفاده می نماییم . فضای اطراف استخر اگر دارای پوشش گیاهی باشد زیبایی استخر را دو چندان می کند . اگر شما هم در حیاط ویلای خود استخر دارید ، اطراف آنرا با گل های رنگارنگ و زیبا پر کنید و فضای زیبا و سرسبزی را بوجود بیاورید . گیاهان اطراف استخر علاوه بر زیبایی ، با سایه انداختن روی آب از گرمای بیش از حد آب استخر هم جلوگیری می نمایند . نقش گیاهان در تامین اکسیژن هم بسیار مهم و حیاتی می باشد .

استخر در فضای سبز

گیاهان مناسب فضای سبز اطراف استخر

وجود گیاهان در اطراف استخر باعث ایجاد فضای زیبا و دلچسب می شود . اما به دلیل تاثیری که استخر در گیاهان اطراف خود می گذارد نمیتوان از همه نوع گیاه استفاده کرد . رطوبتی که در اثر تابش نور خورشید بر روی استخر ایجاد می گردد باعث بوجود آمدن فضایی می گردد که براهی هر گیاهی مساعد نیست . در این بخش سعی داریم به شما در طراحی فضای سبز استخر شما کمک کنیم .

فضای سبز پارک
مشاهده

 

معرفی 5 گیاه مناسب اطراف استخر

1-شمعدانی اژدری  ( عطری بزرگ  )
استخر در فضای سبز

گل شمعدانی اژدر یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد فضای سبز در کنار استخر می باشد . این گل در رنگ های مختلف وجود دارد . دقت کنید که هنگام آبیاری آب را مستقیم روی گل های آن نریزید که سبب پوسیدگی گل می شود . همچنین زمانی به گیاه آب بدهید که خاک رطوبت نداشته باشد .

2-یشم ( کراسولای نقره ای )

استخر در فضای سبز
این گیاه ماندگار طول عمر زیادی دارد که می تواند از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به ارتفاع 90 سانتی متر یا بیشتر رشد کند. گیاه یشم با هوای گرم و خشک سازگار است ولی در هوای سرد مقاومت خود را به نسبت از دست می دهد . در فصل گرم آن را مرطوب نگه دارید و در فصل سرد و خواب خاک آنرا خشک نگه دارید .

3- شفلرا آربوریک

استخر در فضای سبز
این گیاه همیشه سبز به رشد 3 تا 6 متر می رسد .
خاک را در هرحال مرطوب نگه داريد، در تابستان هفته اي 2-3 بار و در زمستان هفته اي يکبار آبياري کافي است

4- اشوریا (ساق عروس)

استخر در فضای سبز

گل آشوریا ، کند رشد می کند ولی به تدریج حداقل 10 سانتی متر و حد اکثر 50 سانتی متر روی زمین گسترده می شود . این گل گرمسیری است و آفتاب را دوست دارد . زمانی آنرا آبیاری کنید که خاک آن تا 2 سانتی متر خشک شده باشد . مرطوب نگه داشتن آن باعث پوسیدگی گیاه می شود .

۱۵ ایده خلاقانه برای محوطه سازی حیاط کوچک
مشاهده

5- گل ختمی

استخر در فضای سبز
طیف متفاوتی از رنگ ها در این گل زیبا و درمانی وجود دارد ، ارغوانی ، قرمز ، سفید ،زرد ، بنفش و صورتی . این گل نسبت به آفتاب مقاوم است . نیاز به آبیاری مرتب دارد و گلبرگ های آن نباید آبیاری شوند . ارتفاع ساقه های گل ختمی گاهی به 2 متر نیز می رسد .

 

چند نمونه ایده برای طراحی فضای سبز اطراف استخر

استخر در فضای سبز
استخر در فضای سبز

استخر در فضای سبز

استخر در فضای سبز

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490