چمن طبیعی در طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین فاکتورهای طراحی فضای سبز استفاده از چمن می باشد . چمن ها دو نوع می باشند . چمن طبیعی ، چمن مصنوعی.اهمیت چمن به قدری زیاد می باشد که در محوطه سازی باغ و ویلا اگر از چمن استفاده نشود طراحی فضای سبز آن کامل نیست . در این مقاله قصد داریم درباره چمن طبیعی توضیحات مفصلی را ارائه دهیم .

چمن

چمن به عنوان نوعی گیاه در طراحی فضاهای سبز محسوب می‌گردد.بهترین زمان برای کاشتن چمن تازه، اواخر زمستان واوائل بهار است . زیرا در این زمان چمن به راحتی می‌تواند ریشه بدهد . رشد چمن در باغچه از فرسایش خاک جلوگیری می نماید . در ابتدای فصل بهار چمن فصل سرد به خوبی رشد می کند .
اواخر تابستان و اوایل پاییز هم برای کاشت چمن مناسب است . زیرا چمن جوان 6 ماه وقت دارد تا جان بگیرد . یکی از مهم ترین عملیات در رابطه با چمن ، آبیاری اولیه می باشد که باید مطمئن شویم که خاک کاملا مرطوب است و تا عمق 13 سانتیمتری خاک را باید آبرسانی نماییم . ممکن است مجبور شوید در فواصل زمانی کوتاه آبیاری را تکرار کنید . هنگامی که چمن جدید شما پا گرفت، می توانید با توجه به وضعیت آب و هوا کمتر آبیاری کنید.

طراحی فضای سبز باغ ویلا
مشاهده

چمن طبیعی

وقتی چمن پا گرفت میتوانید دفعات آبیاری را کاهش دهید . یکروز در میان برای چمن سالم مناسب می باشد . این نکته بسیار حائز اهمیت است که هنگام آبیاری عمق خاک نیز باید مرطوب شود و گرنه چمن شما خشک خواهد شد .

چمن رولی

چمن رولی نوعی چمن آماده که برای کاشت سریع چمن مورد استفاده قرار می گیرد . برای کاشت چمن رولی ابتدا سطح خاک مورد نظر را شن کشی می کنیم ، برای ارتباط بیشتر ریشه با خاک . سپس قطعات چمن رولی را در کنار یکدیگر قرار می دهیم . به گونه ای که فاصله ای بین قطعات وجود نداشته باشد . سطح زیرین آن باید مسطح و شیب همسان باشد . سپس آن ها را کمی فشار می دهیم تا کاملا در خاک محکم شود و سپس آبیاری می نماییم .روز بعد و پس از خشک شدن سطح خاک ، روی چمن ها اندکی خاک میریزیم تا اگر فضای خالی بین آن ها وجود داشت پر شود . و تا زمانیکه مطمئن شویم در خاک پایدار شده است با غلطک روی چمن رولی می کشیم .

 

چمن طبیعی

چمن بذری

چمن بذری نوعی چمن است که بصوت بذر کاشته می شود و در زمین آماده و شخم زده شده به عمل می آید . چند نوع بذر چمن وجود دارد که می توانیم با توجه به سلیقه و شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظرمان از آن استفاه نماییم .

آموزش پیوند زنی درختان
مشاهده

چمن طبیعی

انواع چمن

چمن سردسیری

این نوع چمن درمناطق سردسیر مورد استفاده واقع می شود . دمای مورد نیاز این نوع چمن 14 تا 26 درجه سانتیگراد می باشد . زمان کاشت بذر چمن های سردسیری اواخر تابستان و اوایل پاییز می باشد .

چمن طبیعی

از انواع چمن های سردسیری می توان بنت گرس خزنده ،رای گراس چندساله،فستوکای بلند و کنتکی بلو گرس و … را نام برد.

چمن های گرمسیری

این نوع چمن ها بیشتر در چمن رولی مورد استفاده می باشد اما برای بذرپاشی بهترین زمان اواخر بهارو اوایل تابستان می باشد. این‌ چمن‌ها برای رشد به دمای روزانه 27 تا 30 درجه سانتی‌گراد نیازمند هستند
از انواع چمن های گرمسیری می توان برموداگراس ، زویسیا،باهیاگراس ،زویسیا گرس و … اشاره کرد

چمن طبیعی

برای طراحی و اجرای فضای سبز باغ یا ویلای خود از متخصصین باغ ایرانی راهنمایی بخواهید

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490