طراحی و اجرای فضای سبز ویلا

فهرست مطالب

بعد از اینکه تصمیم گرفتید فضای سبزی را برای حیاط خود ایجاد نمایید بهتر است برای صرفه جویی در وقت و هزینه بسیاری از مسائل احتمالی را مورد بررسی قرار دهید تا از صحیح بودن تصمیم خود اطمینان حاصل نمایید . طراحی فضای سبز مستلزم به تخصص و تجربه می باشد . در این مقاله به چند نکته از مواردی که باید در خصوص طراحی و اجرای فضای سبز رعایت شود اشاره می کنیم

انتظار خود از فضای سبز خانه خود را بدانید

آیا حیاط خانه شما برای ایجاد فضای سبز مناسب است ؟ آیا کودکان شما محلی برای بازی کردن دارند ؟ دوست دارید از  گیاهان زینتی استفاده کنید و یا سبزیجات و درختان میوه ؟ همه این مطالب را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید .

 

طراحی فضای سبز ویلا

شرایط محیطی و اقلیمی را در نظر بگیرید

با توجه به اینکه  شما بیشتر از متخصصین در زمینه اجرای فضای سبز از شرایط جوی محل زندگی خود باخبر هستید و از آفتابگیر بودن ، وزش بادهای گاه و بیگاه و … اطلاعات جامع تری دارید ، بنابراین با مشورت با گروه متخصص ، گیاهان مناسب با شرایط محیطی خود انتخاب نمایید .

تعریف دیوار سبز – دیوار زنده یا گرین وال
مشاهده

قبل از اقدام به طراحی فضای سبز ، نیازهای خود را  با موقعیت بسنجید

به عنوان مثال قرار دادن آلاچیق در حیاط منزل شما ، شاید هیچگاه مورد استفاده قرار نگیرد و دست و پا گیر باشد و یا استفاده از نورپردازی های نابجا حریم شخصی شما را دچار مشکل کند.

 

طراحی فضای سبز ویلا

اطلاعاتی درباره نگهداری گیاهان کسب کنید

اگر در مورد پرورش گیاهان اطلاعاتی ندارید ، از طراح فضای سبز خود سوال کنید و از طریق اینترنت و کتاب و مقاله های مختلف اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید تا همیشه از فضای سبز حیاط خود لذت ببرد.

طراحی فضای سبز ویلا

بگذارید طراح و مجری فضای سبز ، اصولی فضا را طراحی نماید

علاقمندی به گونه گیاهی خاص بدین معنی نمیباشد که شما می توانید از هر نوع گیاه بدون در نظر گرفتن شرایط نگهداری استفاده نمایید.در انتخاب نوع طراحی و گیاهان ، با طراح فضای سبز مشورت کنید و علاقمندی های خود را بیان کنید و با توجه به تخصص مجری فضای سبز ، اجازه دهید بهترین طراحی مورد قبول شما را که اصولی هم می باشد انجام دهد .
طراحی فضای سبز ویلا

شرایط کاشت نهال خرمالو
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490