نور پردازی باغ در طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

تصور کنید که در باغ خود نشسته اید ، آفتاب در حال غروب است و وقتی هوا تاریک شود دیگر زیبایی باغ شما قابل دید نیست . بنابراین وقت برگشتن به خانه است . اما با فکری هوشمندانه و استفاده از چراغ و نورهای زیبا در شب  می توان زیبایی باغ را دو چندان و آنرا قابل استفاده نمود . نورپردازی باغ یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی باغ به شمار می رود . در این مقاله سعی کرده ایم مطالبی درباره نورپردازی برایتان فراهم آوریم .

نورپردازی باغ

نکات استفاده از نورپردازی باغ

به کاربری فضایی که در آن از نورپردازی استفاده می نمایید توجه نمایید

اگر میخواهید باغ شخصی خود را نورپردازی کنید از شدت نور ملایم و رنگ های ساده استفاده نمایید تا سادگی باغ حفظ شود.برای نورپردازی باغ رستوران از رنگ های زنده و با شدت نور بیشتری استفاده نمایید.کاربرد درست رنگ و نور برای نورپردازی بسیار حائز اهمیت می باشد .

همزمان با ایجاد نور ، به فضا سایه و کنتراست بدهید

استفاده بیش از حد از نور باعث می شود فضا یکپارچه و فاقد جذابیت دید باشد . اگر می خواهید نورپردازی شما زیبا و دارای ابعاد بصری باشد در ایجاد نور به تاریکی و کنتراست هم فکر کنید و نور را طوری تنظیم کنید که از طرفی نور و از طرفی تاریکی به ارمغان بیاورد .

از تکنیک‌های هنری برای ایجاد یک نورپردازی خلاق کمک بگیرید.

برای اینکه نور پردازی زیباتری داشته باشید از تکنیک های بک لایتینگ ، بازتاب، بکارگیری تباینی از درجه رنگ و یا نورهای رنگی مناسب،استفاده نمایید . استفاده از خلاقیت های هنری در نورپردازی تاثیر و زیبایی آن را دوچندان می کند .

کشاورزی ارگانیگ چیست ؟
مشاهده

به اثرات مخرب نور مصنوعی بر روی گیاهان و حیوانات توجه داشته‌باشید.

برای نمونه بسياري از گياهان با تعيين مدت زمان تاريكي، توانايي پيش بيني فصول را دارند و با اندازه‌گيري زمان تاريكي دوره شكوفه‌زني و برگ‌ريزي آنها تعيين مي‌شود. اگر برهم خوردگی پیشبینی فصول در گیاهان از بین برود ، درختان برگ ريز توان نمايش رنگهاي پائيزي خود را از دست مي‌دهند و يا درختاني كه بر اثر آلودگي نوري، فصل از دست دادن برگ خود را فراموش كرده و ديده شده تا نيمه‌هاي زمستان همچنان داراي برگهاي زرد مي‌باشند.

 همواره مسائل و الزامات ایمنی را مد نظر قرار دهید.

توجه کردن به نکات ایمنی در نورپردازی از مسائل مهم و حیاتی محسوب میشود . به این نکات توجه کنید که جلوی وقوع حوادثی مانند برق گرفتگی را بگیرید .

چند نمونه نورپردازی باغ

نورپردازی باغ
نورپردازی باغ

نورپردازی باغ

نورپردازی باغ

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490