انواع سایبان در طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

سایبان های دستی از حالت های مکانیکی پیروی میکنند بستن و باز کردن آن با دست انجام می شود سایبان برقی نیز برایش یک موتور تعبیه شده که به وسیله کنترل میتوان آن را در زاویه دلخواه تنظیم کرد. سایبان ها در هر صورتی که باشند (برقی یا غیربرقی) در مکان های متفاوتی نصب میشوند که باعث میشود ویژگی های آن ها نیز با هم تفاوت کند.در طراحی فضای سبز نیز می توان از سایبان های مختلف بهره گرفت . تا از گزند نور خورشید و باران و برف در امان باشیم

سایبان شیشه ای

سایه بان های شیشه ای  ترکیبی از شیشه، کابل و یراق آلات  است که برای سردر و ورودی منازل، ویلاها و باغ ها کاربرد دارد که در زمان بارش برف و باران فضای زیر آن محفوظ شده، این نوع سقف شیشه ای بسیار متنوع بوده و با توجه به نیاز مشتری میتوان برای هر ساختمان آن را طراحی و اجرا کرد.سایبان شیشه ای نشکن بوده و می توان برای پوشش بیشتر از شیشه های دودی استفاده نمود ، سایبان های شیشه ای را می توان به راحتی در محل کار، ویلا، منزل، پاسیو، تراس و… استفاده کرد. این سایبان های زیبا نمای منعطفی دارند و از طرفی ارزش بنا را نیز بالاتر برده و از نظر اقتصادی نیز توجیه دارد .

چگونه تراریوم بسازیم
مشاهده

سایبان شیشه ای

سایبان بادبانی

هنگام انتخاب سایبان های بادبانی به این نکته توجه کنید که زاویه خورشید و سایه ایجاد شده توسط سایبان را در محوطه خود در نظر بگیرید. ازطرفی در طول نصب باید سایبان های بادبانی به قدری کشیده شوند که در موقع باران، آب در آنها جمع نشود. برای زیبایی و برای تخلیه آب باران بهتر است سایبان شما کمی شیب داشته باشد . بعضی از سایبان های بادبانی دارای قابلیت ضد uv هستند . به این معنی که از پوست در مقابل اشعه uv محافظت می نماید . از سایبان بادبانی بر روی آلاچیق ، استخر،رستوران فضای باز،آشپزخانه فضای باز،کار استخر و صندلی و مبلمان فضای باز و … استفاده نمود . از دیگر نمونه های سایبان های بادبانی می توان سایبان های چتری را نام برد .  در ادامه چندین نمونه از این سایبان های بادبانی را خواهیم دید  .

سایبان بادبانی

سایبان چتری

سایبان چوبی  و فلزی ( پرگولا )

پرگولا نوعی سرپناه و سایه بان به منظور ایجاد زیبایی و فضایی نیم سایه، در طراحی  فضای سبز و فضای بیرونی است که می تواند جلوه خاصی را در محوطه و فضای بیرونی شما ایجاد نماید . پرگولا از نوارهای چوبی که در کنار هم و با فاصله به عنوان سقف بر روی پایه ای چوبی قرار دارند تشکیل شده است . گاهی برای جلوگیری از تابش نور خورشید از سایبان پارچه ای بر روی پرگولا استفاده می شود که زیبایی پرگولا را دوچندان می نماید . پیشینه و زادگاه آن به دوران رنسانس در ایتالیا باز می گردد.در آن زمان معمولا این سازه ها با سنگ ایجاد می شد ولی امروزه با فلز و چوب ساخته می شود . متصل شدن پرگولا به بنا در فضای باز ، متداولترین حالت آن می باشد . پرگولا با آلاچیق شباهت زیادی دارد و می توان آنها را در یک خانواده قرار داد تنها تفاوت آنها مسقف بودن آلاچیق نسبت به پرگولا می باشد .

نکات ساخت ویلا
مشاهده

سایبان چوبی

سایبان حیاط

سایبان حیاط معمولا برای استفاده از قسمتی به عنوان پارکینگ مورد استفاده می باشد . بعضی از افراد نیز که حیاط کوچکی دارند کل فضای حیاط خود را با سایبان می پوشانند . این سایبان ها جنس های متفاوتی دارند . دسته ی دیگر این سایبان ها ، سایبان هایی هستند که به منظور ایجاد پوشش بر روی گیاهان به کار برده می شوند . در صورت قرار گیری گیاهان مورد نظر در کنار دیوار ، می توان این دسته از سایبان را نیز با تکیه بر دیوار طراحی نمود .اتومبیل شما دائما در معرض نور خورشید و یخ زدگی و باران قرار دارد از این رو بهتر است برای جلوگیری از ورود آسیب های جدی به خودرو از سایبان خودرو استفاده نمایید. سایبان حیاط علاوه بر محافظت از خودرو با طرح های متنوع و زیبایی که دارند باعث ایجاد تغییرات مثبت در طراحی فضای سبز می شوند.

سایبان حیاط

قیمت سایبان

در طراحی و اجرای فضای سبز استفاده از سایبان ضروری می باشد . زیرا اگر فضایی برای استراحت و در امام بودن از آفتاب و برف و باران نباشد ، استفاده از باغ و فضای سبز غیر ممکن می شود به همین دلیل بهترین کاری که باید انجام دهیم انتخاب سایبان مد نظرمان برای پوشش و یا سایبان است. از مزایای استفاده از سایبان فضای روشن در زیر سایبان،مقاومت در برابر گرد و غبارکنترل دمای هوا ، محافظت در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید می باشد . برای استعلام قیمت انواع سایبان با کارشناسان باغ ایرانی تماس حاصل نمایید .

ساختار باغ ایرانی
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490