طراحی محوطه با رویت

طراحی محوطه با رویت

فهرست مطالب

محوطه سازی فقط ایجاد یک باغ یا حوض برای یک ساختمان نیست، بلکه موارد مختلفی از جمله منطقه و خیابان اطراف ساختمان، نحوه دسترسی به آن،  ایجاد حوض و استخر و باغ و بسیاری دیگر باقی مسایل می پردازد.

محوطه سازی در نرم افزار رویت به تمامی ویژگی ها و عناصری اطلاق می شود که در محیط پیرامون و اطراف ساختمان وجود دارد.این بخش یکی از مهمترین و کاربردی ترین مباحث نرم افزار View Architecture است که مهندسان، دانشجویان و متخصصان معماری می توانند با یادگیری این نرم افزار ساختمان ها را طراحی و مدل سازی کنند.محوطه سازی فقط ایجاد یک باغ یا حوض برای یک ساختمان نیست، بلکه موارد مختلفی از جمله منطقه و خیابان اطراف ساختمان، نحوه دسترسی به آن،  ایجاد حوض و استخر و باغ و بسیاری دیگر باقی مسایل می پردازد.به این ترتیب معماران و مهندسان باید در طراحی و مدل سازی محوطه به این عناصر توجه کنند تا محوطه سازی ویلا به صورت سیستماتیک و استاندارد ترسیم شود.

محوطه سازی

اهمیت محوطه سازی در معماری

امروزه با توسعه شهرنشینی و کاهش فضای سبز، اهمیت محوطه سازی ساختمان ها بیش از پیش آشکار شده است. محوطه سازی در معماری می تواند اطلاعات کاملی را در اختیار پیمانکاران و یا حتی کسانی که قصد خرید ساختمان دارند بدهد.
معماران و مهندسان اطلاعات مفید و جامعی در مورد یک ساختمان و محیط اطراف آن در اختیار پیمانکاران یا خریداران قرار می دهند، زیرا تمام جزئیات مربوط به مساحت یک ساختمان با استفاده از نرم افزار رویت قابل مشاهده است.
فرض کنید شخصی بخواهد ساختمان شما را بخرد، حالا اگر معمار با نرم افزار رویت، محوطه سازی خوبی انجام داده است، می توانید پلان و نقشه ترسیم شده را در اختیار خریدار قرار دهید تا او متوجه جزئیات متراژ ساختمان شود. این اطلاعات ممکن است بر روند خرید تأثیر بگذارد. بنابراین شکل کلی محوطه ساخت و ساز برای ساکنین، پیمانکاران و یا خریداران بسیار مهم است.

نکاتی برای ساخت روف گاردن و باغچه های پشت بام
مشاهده

اهمیت محوطه سازی

آموزش محوطه سازی در رویت

به طور کلی، یادگیری در مورد محوطه سازی با نرم افزار رویت، می تواند برای سه گروه زیر موثر باشد:
گروه اول فارغ التحصیلان معماری هستند که می خواهند به عنوان معمار کار طراحی و مدل سازی محوطه ساخت و ساز را در کشورهای خارجی انجام دهند و یادگیری رویت می تواند استخدام آنها در شرکت های خارجی را آسان کند.
گروه دوم شاغلینی هستند که هنوز از روش های سنتی برای طراحی محوطه سازی استفاده می کنند، این افراد می توانند با آموزش بینش خود را به زمینه های ارتقای شغلی مجهز کنند.
گروه سوم را دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری تشکیل می دهند که دغدغه آنها یافتن شغل مناسب در رشته معماری است. در این راستا یادگیری محوطه سازی با رویت می تواند به آنها در رسیدن به شغل ایده آل کمک کند.

محوطه سازی در رویت

 

نکات مهم در محوطه سازی در رویت

مسیرهای دسترسی

یکی دیگر از موضوعات مهم در محوطه سازی معابر است. محوطه سازی در رویت نشان می دهد که مسیرهای دسترسی به ساختمان چگونه باید باشد. به عنوان مثال، فرض کنید ساختمان قرار است در کوچه ساخته شود، معمار اکنون باید کوچه را از نظر مسیر دسترسی در نظر بگیرد که آیا جای پارک وجود دارد یا خیر. یا در مورد ساختمان هایی که در کنار بزرگراه طراحی می شوند نیز به همین صورت می باشند.

صندلی تابی
مشاهده

مسیرسازی در محوطه سازی

نورپردازی

محل قرارگیری ساختمان برای دریافت نور طبیعی خورشید بسیار مهم است. هر ساختمان با توجه به موقعیت و نحوه ساخت شمالی و جنوبی خود نیاز به نورپردازی و سایه اندازی خاصی دارد که معماران در ترسیم پلان ساختمان باید به آن توجه کنند.نورپردازی یکی از مهم ترین عناصر محوطه سازی است. محوطه سازی می تواند روشنایی یک ساختمان را نشان دهد.

نور پردازی در محوطه سازی

کف سازی مناسب

کف سازی مناسب در محوطه سازی چیست؟ همانطور که قسمت داخلی ساختمان اعم از دیوار یا سقف گچ بری شده با نازک کاری انجام می شود و جلوه زیباتری به خود می گیرد، کف سازی محوطه نیز یکی از مواردی است که بسیار به چشم می آید و اگر درست انجام نشود. می تواند به ارزش و اعتبار ساختمان آسیب برساند.
فرض کنید محوطه ساختمان شما حوض داشته باشد، حتما برای اینکه این حوض ظاهری زیبا داشته باشد و شکل محکم تری به خود بگیرد، از سرامیک یا هر متریال دیگری یا همین طور در مورد حیاط استفاده می کنید. بنابراین اهمیت کف سازی در واقع متریال مورد استفاده در منطقه است که باید مشخص شود.

محوطه سازی مدرن
مشاهده

کف سازی مناسب در محوطه سازی

حوض و استخر

امروزه شاید داشتن حوض در حیاط چندان مرسوم نباشد، اما هنوز هم هستند کسانی که می خواهند آن را به عنوان یک آیتم اضافه کنند.در هر صورت یک معمار هنگام طراحی این بخش باید به عناصری مانند نوع مواد اولیه، موقعیت مکانی، ابعاد و عمق توجه داشته باشد یا در مورد استخر نیز به همین ترتیب، شیب، عمق، طول، عرض. ، لبه ها، رنگ و متریال از عناصر مرتبط با محوطه سازی هستند.

استخر در محوطه سازی

منطقه سبز

فضای سبز مانند سایر موارد یکی از اصلی ترین جنبه های محوطه سازی محسوب می شود. از آنجایی که این بخش می تواند نقش اساسی در زیبایی ساختمان داشته باشد، طراحی دقیق آن بسیار حائز اهمیت است. معمار با توجه به نیاز مشتری، می تواند محوطه ساختمان را برای داشتن فضای سبز ترسیم کند.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490