ساخت ویلا در شمال ایران

ساخت ویلا در شمال

فهرست مطالب

در مناطق گوناگون ایران ساخت ویلا رواج دارد اما یکی از قسمت های ایران که مرکز ساخت ویلا به حساب می آید، شمال کشور می باشد که استان های مختلفی از جمله مازندران، گیلان و … را شامل می شود. در واقع بسیاری از افراد در ایران تمایل به ساخت ویلا در شمال کشور را دارند زیرا این قسمت از کشور از آب و هوای بسیار مناسبی برخوردار می باشد. برای ساخت ویلا در شمال کشور باید یک سری شرایط، اصول و نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به کمک آنها بهترین ویلا را متناسب با قوانین منطقه طراحی و اجرا نمایید. در این مطلب قصد داریم به بررسی اصول و شرایط ساخت ویلا در شمال ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

مناطق شمال ایران به دلیل اینکه از آب و هوای مرطوبی برخوردار هستند، برای ساخت ویلا در این مناطق باید اصول خاصی رعایت شود تا با گذشت زمان آسیبی به ویلا وارد نشود.

اصول و نکات مهم برای ساخت ویلا در شمال ایران

  • با توجه به اینکه در شمال ایران بارندگی زیاد بوده و هوا بسیار مرطوب می باشد یکی از اولین نکاتی که باید در هنگام ساخت ویلا در این مناطق در نظرگرفت این است که از مصالحی استفاده شود که در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار باشند و با گذشت زمان آسیبی به آنها وارد نشود.
  • با توجه به اینکه مناطق شمالی کشور در فصل زمستان از هوای سرد و در فصل تابستان از هوای گرمی و مرطوبی برخوردار هستند باید در هنگام طراحی و اجرای ویلا در این مناطق از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسبی استفاده کرد. تا بتوان دمای داخل ویلا را در شرایط آب و هوایی گوناگون در تعادل نگه داشت.

 

مطلب پیشنهادی : اصول طراحی باغ ویلا

 

  • در سراسر ایران هر منطقه ای شرایط و قوانین خاص خود را برای طراحی و ساخت ویلا دارد. به همین دلیل در هنگام تصمیم گیری برای طراحی و اجرای ویلا در مناطق شمالی کشور باید ابتدا از مقررات و شرایط ساخت ویلا در منطقه ی مورد نظر آگاهی پیدا کرده و براساس آن اقدام به طراحی ویلای خود نمایید تا ویلای مورد نظرتان با قوانین منطقه در تضاد نباشد.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید برای ساخت ویلا در هر منطقه ای از کشور از جمله شمال ایران در نظر بگیرید این است که سعی کنید از مصالح و تجهیزاتی برای ساخت ویلا استفاده نمایید و آنها را در جای مناسبی قرار دهید که ارزش ویلای شما را چند برابر نماید تا بتوان در صورتیکه قصد فروش ویلای خود را پیدا کردید، هزینه های انجام شده برای ساخت ویلا را جبران نمود.
  • از دیگر نکات مهم در ساخت ویلا در شمال کشور این است که با توجه به اینکه مناطق شمالی کشور از منابع طبیعی و تنوع گونه های گیاهی زیادی برخوردار است باید سعی کنید برای ساخت ویلا به منابع طبیعی آسیب زیادی وارد نشود.
کشاورزی بدون شخم | روشهاي شخم كم يا بدون شخم در كشاورزي
مشاهده

گروه معماری باغ ایرانی می تواند به کمک تیم باتجربه ای که در زمینه ی طراحی و ساخت ویلا دارد متناسب با سلیقه و نیاز شما و شرایط و مقررات منطقه ای که قصد ساخت ویلا در آنجا را دارید، بهترین ویلا را برایتان طراحی و اجرا نماید. مشاوران این مجموعه آماده هستند تا به شما عزیزان در زمینه ی طراحی و ساخت ویلا در شمال ایران مشاوره دهند.

طراحی ویلا در شمال

شرکت باغ ایرانی پروژه‌های مختلف و متعددی در زمینه طراحی ویلا در شمال کشور، طراحی باغ عروسی، طراحی تالار عروسی، بازسازی ویلا و غیره در طول سال‌های فعالیت خود به سرانجام رسانده است. تیم باغ ایرانی از مدرن‌ترین تکنیک‌ها و طراحی‌های روز دنیا و رعایت اصول کاملا حرفه‌‌ای و اختصاصی کمک‌ می‌گیرد تا بهترین طراحی‌ها را برای مشتریان خود خلق کرده و به اجرا برساند. شما‌ می‌توانید قبل از اجرای هر پروژه با تیم ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید تا طراحی ویلای مورد نظر شما متناسب با نیاز و درخواست و بودجه‌تان به بهترین وجه ممکن انجام گردد.

مراحل ساخت ویلا در شمال

در ادامه به ترتیب مراحل ساخت ویلا در شمال را با هم بررسی‌ می‌کنیم.

  1. انتخاب زمین

زمینی که برای ویلاسازی انتخاب کردید باید مطابق با معیارهای مهندسی باشد. این امر شامل تاییدیه ابعاد زمین برای ساخت طراحی ویلا و هم چنین تشخیص ویژگی‌های خاک منطقه و غیره‌ می‌شود.

  1. نقشه برداری زمین
انواع گلدان + تصاویر
مشاهده

حالا نوبت به جهت‌یابی‌های جغرافیایی‌ می‌رسد تا مطابق با نقشه‌برداری صورت بگیرد.

  1. طراحی نقشه ویلا

در این جا تیم باغ ایرانی با کمک مهندسان ناظر درجه یک، انواع نقشه ساختمانی مطابق با سلیقه و نیاز مشتری را تهیه‌ می‌کند. در این نقشه دقیقا معلوم‌ می‌شود که محل قرارگیری اتاق خواب‌ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و غیره کجاست و هم چنین راه‌های ارتباطی بخش‌های مختلف ویلا نیز آشکار‌ می‌گردد.

  1. محاسبات نقشه

حالا مهندسین سازه و طراحی ویلا تمامی هزینه‌هایی که به مدل اسکلت بندی (می‌تواند فلزی یا بتنی باشد)، نوع ساخت و ساز، تعداد میلگرد، نوع مصالح و غیره مربوط‌ می‌شوند را برآورد‌ می‌کنند تا مشتری بتواند به خوبی برنام‌ ریزی کند.

  1. پیاده‌سازی نقشه ویلا

در این مرحله از طراحی ویلا در شمال، مهندسین ناظر و پرسنل وارد عمل‌ می‌شوند و به کمک گچ، نقشه تایید شده را روی زمین علامت‌گذاری‌ می‌کنند. سپس تیم اسکلت‌کار یا آرماتوربند مراحل فونداسیون را با پی کنی ویلا آغاز‌ می‌کند. قبل از پی کنی نیز عمق و ابعاد محل خط کشیده شده نیز مشخص‌ می‌گردد.

  1. اجرای فونداسیون

در این مرحله روی اسکلت ساختمان کار‌ می‌شود و تمامی آرماتوربندی و اسکلت‌کاری در این مرحله بر اساس نقشه از پیش آماده شده انجام‌ می‌شود.

  1. اجرای اسکلت، سقف و ستون

مرحله مهم بعدی مربوط به کار گذاشتن سقف، ستون و در نهایت بتن‌ریزی بر اساس اسکلتی است که در مرحله پیش انجام شده است.

  1. دیوار چینی و سفت‌کاری

حالا باید فضای خالی بین اسکلت‌ها و ستون‌ها با آجر و بلوک پر شود که به این مرحله سفت‌کاری‌ می‌گویند. در این مرحله هم چنین بخش‌بندی و تعیین فضا برای قسمت از ویلا انجام‌ می‌شود تا همه چیز دقیقا مطابق با نوع طراحی داخلی و خارجی مورد تایید مشتری انجام‌ می‌گیرد.

  1. سربندی ویلا

این مرحله برای طراحی ویلا در شمال کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که مهندس ناظر شیب سقف مورد نیاز را بر اساس ویژگی‌های جوی و اقلیمی و محیط زیستی مشخص کند و هم چنین‌ می‌بایست نوع متریال برای سقف نیز معلوم شود.

  1. نازک‌کاری

در این مرحله باید تمام جزئیات ریز مربوط به طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا از جمله رنگ‌آمیزی، زیباسازی سقف و دیوارها، برق‌کشی و لوله‌کشی و غیره انجام شود.

  1. عایق‌کاری
لیست گیاهان محوطه ای | اسامی برخی گیاهان بیرونی
مشاهده

این مرحله توسط ایزوگام و سایر عایق‌های مناسب با ساختمان ویلا و شرایط جوی منطقه اجرا‌ می‌گردد تا از نفوذ رطوبت و آب از پشت بام به داخل خانه جلوگیری به عمل بیاید. البته عایق‌کاری برای سایر بخش‌های ویلا که در معرض رطوبت قرار دارند نیزانجام‌ می‌شود، از جمله دیوارهای آشپزخانه و سرویس بهداشتی.

  1. کاشی‌کاری

حالا نوبت به نصب کاشی‌های حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی‌ می‌رسد که درست مطابق با نقشه دکوراسیون و طراحی داخلی از پیش آماده و مطابق با سیلقه مشتری اجرایی‌ می‌شود.

  1. سفیدکاری

در این جا با کمک گچ تمامی دیوارها را سفیدکاری‌ می‌کنند تا آماده نصب کاغذ دیواری یا رنگ‌آمیزی شود.

  1. کف‌سازی

نوع کف‌سازی به سبک معماری داخلی خانه، بودجه و سلیقه مشتری انجام‌ می‌پذیرد که‌ می‌تواند سرامیک، سنگ، لمینت یا پارکت باشد.

  1. نصب تجهیزات

در طراحی ویلا در شمال نصب تجهیزات برای مدرن و لوکس نمایان شدن هر چه بیشتر آن بسیار حائز اهمیت است. مواردی هم چون نصب چراغ‌های تزئینی، لوستر، کمد دیواری، شیرآلات، توالت ایرانی و فرنگی و غیره از نمونه تجهیزات مهم و جذاب ویلا محسوب‌ می‌شوند.

اخذ مجوز ساخت و طراحی ویلا در شمال

 شما در وهله اول باید سراغ شهرداری منطقه‌‌ای که‌ می‌خواهید ویلا بسازید، بروید. تراکم یکی از مهمترین فاکتورهای تصمیم‌گیری برای شهرداری به منظور گسترش ساختمان‌سازی در هر منطقه است.

البته دقت داشته باشید که مجوز ساخت و طراحی ویلا در شمال برای برخی از مکان‌ها مانند ساحل و جنگل بسیار سخت صادر‌ می‌شود.

مورد دیگر در اخذ مجوز لازم برای ساخت ویلا به میزان و ارتفاع مجاز برای ساخت ویلا باز‌ می‌گردد که دقیقا مشخص‌ می‌کند که مجاز هستید چند طبقه بسازید.

ساخت ویلا در شمال متری چقدر هزینه دارد؟

شرکت باغ ایرانی با تیم متخصص و مجرب خود در زمینه ساخت و طراحی ویلا در شمال در انواع سبک‌ها و مدل‌های مختلف آماده است تا بر اساس متراژ، مساحت، نوع متریال مورد نیاز، سبک طراحی و ساخت، فضاسازی، محوطه سازی ویلا و غیره برای شما برآورد هزینه کند تا بتوانید بر اساس بودجه‌‌ای که در اختیار دارید، بهترین و زیباترین ویلا را تحویل بگیرید و از آب و هوای بی نظیر استان گیلان، مازندران یا گلستان نهایت لذت را ببرید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490