اصول اجرا و ساخت استخر در روف گاردن

ساخت استخر در روف گاردن

فهرست مطالب

روز به روز بر تعداد ساختمان‌های سر به فلک کشیده اطراف‌مان افزوده می‌شود و این امر تجربه نزدیکی به طبیعت‌های بکر و لذت بردن از آب‌های زلال را از ما‌ می‌گیرد. از جایی که ذات بشر با طبیعت گره خورده است و همه از بودن در یک فضای سبز آرامش‌ می‌گیرند، جایگزین‌هایی برای افرادی مهیا شده است تا بتوانند در عین زندگی در ساختمان‌های بلند و برافراشته، هم چنان خود را به آرامش سبز طبیعت دعوت کنند. بله ما درباره محوطه سازی و اجرای طرح روف گاردن صحبت‌ می‌کنیم. حتی این امکان نیز مهیا است که یک قدم فراتر بروید و یک استخر کم عمق را در روف گاردن خود تعبیه کنید.

اصول اجرا و ساخت استخر در روف گاردن با سایر استخرها بسیار متفاوت‌ می‌باشد و در این زمینه نیاز است یک تیم متخصص و کاربلد کار را به درستی انجام دهند. در این مقاله از آی آر گاردن‌ می‌خواهیم به این موضوع مهم بپردازیم.

مراحل طراحی و ساخت استخر در روف گاردن

برای این که استخری را در روف گاردن و پشت بام خود تعبیه کنید لازم است این مراحل را پشت سر بگذارید:

  1. طراحی: یک تیم متخصص به خوبی از اصول طراحی نقشه و ابعاد مناسب برای استخر آشنا است و‌ می‌تواند پلن دقیقی را ارائه کند.
  2. لوله‌کشی و نصب سیستم: این مرحله نیز باید توسط کارشناسان و به طور اصولی و حرفه‌ای انجام بپذیرد.
  3. ساخت بدنه استخر: از متریال‌های مختلفی هم چون پلیمر، بتن و فایبرگلاس برای این قسمت از استخر به کار‌ می‌رود.
  4. نصب استخر:‌ می‌توانید برای کوتاه کردن زمان ساخت استخر، استخرهای آماده را انتخاب کنید که برای نصب به بتن ریزی و آرماتوربندی نیاز دارند.
  5. رفع نشتی: بهتر است برای اولین بار استخر را پر از آب کنید تا همه قسمت‌های بدنه استخر را مورد ارزیابی کنید. به این ترتیب‌ می‌توانید نشتی را در مسیر لوله‌کشی، بدنه استخر، پمپ استخر مشخص کرده و برطرف کنید.
  6. اضافه کردن آپشن‌ها: در مرحله آخر‌ می‌توانید آپشن‌های مورد نظر را در استخر روف گاردن خود اضافه کنید.
فروش نهال مثمر
مشاهده

ساخت استخر در روف گاردن

انواع استخر در روف گاردن

به طور کلی سه نوع استخر در روف گاردن قابل نصب است که شامل پرتابل، بادی، متحرک و ثابت‌ می‌شود.

  • استخرهای ثابت: دائمی و ثابت هستند.
  • استخرهای متحرک: امکان جابجایی دارند و‌ می‌توانید در صورت نیاز از یک قسمت روف گاردن به قسمت دیگر منتقل کنید.
  • استخرهای بادی: برای پشت بام‌هایی مناسب است که متراژ کمی برای اجرای روف گاردن دارند. این استخر‌ها نیز سبک هستند و به راحتی جابجا‌ می‌شوند.
  • استخرهای پرتابل: ابعاد این استخرها از 2 تا 12 متر مربع است که مناسب تراس، حیاط، بالکن و هم چنین روف گاردن هستند. باید قبل از استفاده از استخرهای پرتابل در روف گاردن، از مقاومت ساختمان خود برای تحمل وزن استخر مطمئن شوید.

نصب استخر در روف گاردن

در ابتدا باید نوع استخر انتخابی‌تان را مشخص کرده و مقاومت ساختمان برای طراحی و ساخت استخر در روف گاردن را بسنجید. در این زمینه‌ می‌توانید با یک گروه پیمانکاری مجرب صحبت کنید تا به خوبی پشت بام شما و شرایط آن را مورد ارزیابی قرار دهند.

مهمتر از همه نشتی باید قبل از اجرا و نصب استخر مورد بررسی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که نصب استخر به دو صورت توکار و روکار انجام‌ می‌شود که به عوامل مختلفی هم چون محوطه، نوع سطح روف گاردن و غیره بستگی دارد.

طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی
مشاهده

نکته‌ای که باید همواره باید داشته باشید این است که استخر در روف گاردن معمولا کم عمق است و برای لوکس و شیک به نظر رسیدن هر چه بیشتر نمای روف گاردن و حتی آب تنی به کار‌ می‌رود.

چه بخواهید یک استخر را از پایه در روف گاردن خود بسازید و چه‌ می‌خواهید استخرهای آماده را در روف گاردن خود نصب کنید، فرقی ندارد، در هر صورت بهتر است آن را به یک تیم متخصص و با مهارت بسپارید تا مشکلی برای ساختمان شما پیش نیاید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490