نکات مهم کاشت نهال

فهرست مطالب

برای کاشت نهال شرایط و مراحل خاصی نیاز است که باید آن ها را رعایت کنید. توجه به نکات مهم در کاشت نهال می تواند در نتیجه رشد نهال نیز تاثیر زیادی داشته باشد. پس اگر می خواهید یک نهال را با دست خود بکارید کمی بیش تر درباره نکات کاشت انواع نهال باید مطالعه نمایید.با ما همراه باشید تا نکات کاشت نهال را یاد بگیرید.

 کاشت نهال

برای کاشت نهال شرایط و مراحل خاصی نیاز است که باید آن ها را رعایت کنید. توجه به نکات مهم در کاشت نهال می تواند در نتیجه رشد نهال نیز تاثیر زیادی داشته باشد. پس اگر می خواهید یک نهال را با دست خود بکارید کمی بیش تر درباره نکات کاشت انواع نهال باید مطالعه نمایید.با ما همراه باشید تا نکات کاشت نهال را یاد بگیرید.

نکات آموزشی قبل از کاشت نهال

قطعا شما هم دوست دارید خودتان نهال مورد علاقه تان را بکارید. کاشت نهال یک کار به ظاهر آسانی است اما خیلی مهم است چگونه نهال را بکارید تا خوب رشد کند و خشک نشود. باید در هنگام کاشت نهال به نکات خاصی توجه داشته باشید تا نهال تان به ثمر خوبی برسد.
چند نکته مهم در خصوص کاشت نهال شامل: زمان مناسب کاشت نهال، آماده سازی خاک برای کاشت نهال، آماده سازی نهال، فرآیند کاشت نهال و نگهداری پس از کاشت را مطالعه نمایید و به آن ها عمل کنید، تا نهال تان به یک درخت شاداب و تنومند تبدیل شود.

طراحی فضای سبز محوطه ویلا
مشاهده

کاشت نهال

 

زمان مناسب کاشت نهال

بهترین زمان برای کاشت یک نهال تازه زمانی است که گیاه و نهال در حال رویش دوباره و جوانه زدن است . انتهای فصل زمستان شروع رویش گیاهان است. پس می توانیم بگوییم بهترین زمان کاشت نهال می تواند اواخر زمستان و اوایل فصل بهار باشد. البته برخی درختان نیز هستند که می توان کمی زودتر اقدام به کاشت آن ها کرد، ولی اکثر گیاهان در اواخر زمستان شروع به رویش مجدد می کنند. می توانید نهال مورد دلخواهتان را از باغ ایرانی خریداری کرده و آن را بکارید.

 

آماده سازی خاک کاشت نهال

قبل از کاشت نهال اول باید خاک زمین را به دقت بررسی کرده و سپس شروع به کاشت کنید. خاک مناسب برای کاشت یک نهال باید کاملاً حاصلخیز، نرم و نفوذپذیر باشد. اگر خاک مناسب نیست می توانید محل مورد نظر را تا عمق ۱ متر خاک برداری کرده و خاک مناسبی را به جای پر کنید. ترکیب کود دامی یا کود های گیاهی و شاخ و برگ پوسیده با خاک می تواند برای رشد نهال موثر باشد. پس از آماده سازی خاک یک گودال به عمق ۳ برابر طول ریشه بکنیدو نهال را داخل آن بکارید. البته مرطوب بودن خاک بسیار خوب است. سعی کنید در محلی که نهال را می خواهید بکارید، گیاه دیگری وجود نداشته باشد و گودال تان ظرفیت قرارگیری ریشه نهال را داشته باشد.

محوطه سازی مجتمع مسکونی
مشاهده

 

حفر گودال برای کاشت نهال

حفر گودال برای کاشت نهال

 

آماده سازی نهال برای کاشت

قبل از آماده سازی خاک نکات دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. نهال را قبل از کاشت نباید در معرض نور خورشید قرار دهید. ریشه ها معمولاً به نور حساس هستند. برای محافظت از ریشه ها می توانید آن ها با نایلون یا دستمال مرطوب بپوشانید . اگر ریشه ها نامرتب و آسیب دیده هستند سعی کنید آنها را با قیچی مخصوص هرس کنید. مهم ترین دلیل ابتلا گیاهان به بیماری های قارچی، ریشه هایی زخمی هستند که در خاک قرار می گیرند. علاوه بر این هرس ریشه های ضعیف ، باعث رویش بهتر نهال و رشد سریع تر ریشه می شود.

 

چگونگی کاشت نهال

اکنون تمام کارهای پیش نیاز کاشت نهال تمام شده و می توانید نهال را بکارید. در هنگام کاشت نهال توجه داشته باشید که ریشه ها در هم تنیده و شلوغ نباشند و سعی کنید خود تان ریشه ها را جدا کنید طوری که هر کدام فضای مناسبی برای رشد داشته باشند. پس از این کار باید نهال را در خاک قرار دهید. اما توجه داشته باشید که محل پیوند گیاه باید کمی بالاتر از سطح خاک باشد. این فاصله چیزی در حدود ۱۵ سانتی متر می باشد. اگر خاکی که در ته گودال می ریزید شبیه به یک هرم و کله قند باشد بسیار خوب است. این حالت می تواند به رشد ریشه ها شکل بدهد. از عمودی قرار گرفتن نهال در خاک نیز اطمینان حاصل کرده و سپس گودال را با خاک پر کنید.

ایده هایی برای طراحی فضای سبز
مشاهده

 

کاشت نهال

کاشت نهال

 

نگهداری نهال پس از کاشت

پس از کاشت نهال و پر کردن خاک در گودال چند ضربه محکم به خاک پر شده بزنید تا خاک در محل سفت شود. سپس به نهال تان آب دهید. این که چه میزان باید نهال را آبیاری کرد، بیش تر به نوع نهال بستگی دارد. اما به طور کلی همواره سعی کنید سطح خاک رطوبت کافی را داشته باشد و هر زمان که مشاهده کردید سطح خاک خشک شده است می توانید آن را آبیاری کنید. برای رشد بهتر گیاه می توانید از کود های گیاهی و یا حیوانی استفاده کنید. هم چنین گیاه را در فضایی که نور مناسبی دریافت کند بکارید. پس از رشد بیش تر نهال ، می توانید آن را در موقعیت مناسب هرس کنید تا علاوه بر تضمین سلامتی گیاه، سرعت رشد آن را نیز افزایش دهید.
N82624847 71793067

 

کاشت نهال

 

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490