پلان محوطه سازی و کاربرد آن

پلان محوطه سازی

فهرست مطالب

پلان محوطه سازی مانند یک نقشه محل جاگذاری عناصر و المان های مورد استفاده در طراحی محوطه سازی را نمایش می دهد.پلان محوطه سازی یک نقشه اولیه می باشد که نشان می دهد چه المان و عناصری در محوطه سازی قرار است اجرا گردد.محوطه سازی یک فرآیند تخصصی می باشد که در دنیای امروز توسط افراد متخصص و با دانش کافی طراحی و اجرا می گردد.
پلان محوطه سازی توسط شرکت های طراحی و معماری صورت می گیرد. مجموعه باغ ایرانی یکی از شرکت ها معتبر در زمینه طراحی باغ ویلا، محوطه سازی ویلا و طراحی فضای سبز شهری می باشد.مجموعه باغ ایرانی بهترین پلان های محوطه سازی را با توجه به سلیقه و نیاز مشتری توسط مهندسان و طراحان زبده طراحی و اجرا می نماید.

پلان محوطه سازی چیست

پلان محوطه سازی همان طور که گفته شد نقشه ای می باشد که در آن موقعیت و مکان تمام عناصر و المان های گوناگون داخل یک فضا طراحی می گردد به همین منظور پلان اولیه از فضایی که قرار است ساخته شود ترسیم می گردد.
در پلان محوطه سازی نوع درختان و گیاهان، نحوه چیدمان آن ها، نوع کف سازی، و مسیرهای رفت و آمد و مسیر های بین فضاها، موقعیت المان ها مانند استخر، مبلمان، آبنما، آلاچیق و …مشخص می گردد.

ساخت ویلا در شمال ایران
مشاهده

پلان محوطه سازی ویلا

 

کاربرد پلان محوطه سازی

از پلان محوطه سازی برای محوطه سازی فضای بیرونی و باز همچون باغ های خصوصی، مکان های تجاری و اداری و فضا های عمومی و فضای سبز شهری استفاده می گردد.از پلان محوطه سازی برای نصب المان و عناصر جدید و یا ترمیم ومرمت عناصر و المان های قدیمی نیز استفاده می شود.با استفاده از پلان محوطه سازی می توانید تمام عناصر و المان های مورد استفاده در فضاهای مختلف را به سلیقه و انتخاب خود اجرا نمایید. تا بتوانید هزینه مورد نیاز برای طراحی و اجرا محوطه سازی را برآورد نمایید.

محوطه سازی مدرن ویلا
همچنین از مهمترین کاربرد پلان محوطه سازی می توان با استفاده از آن مانع اشتباهات در طراحی و اجرا محوطه سازی شوید. پلان محوطه سازی موجب می شود تا شما اشکالات و اشتباهات در طراحی و اجرا محوطه سازی را مشاهده نمایید و باعث می شود وقت و هزینه کمتری برای این کار صرف نمایید.

نکات ضروری در طراحی پلان محوطه سازی

مشخص کردن نوع کاربری فضا

محوطه سازی یک آپارتمان مسکونی با محوطه سازی ویلا یا ساختمان تجاری و اداری بسیار متفاوت می باشد. بنابراین مشخص کردن نوع کاربری فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

تمیز کردن چمن مصنوعی
مشاهده

توجه به مساحت کلی فضای سبز

اگر مساحت و زمین فضاها بزرگ باشد این موضوع سبب می گردد تا برای طراحی پلان محوطه بتوان از المان و عناصر مختلفی استفاده نمود و می توانید تغییرات لازم به راحتی انجام دهید.

توجه به مناظر اطراف فضای مورد نظر

می توان با طراحی پلان خوب از فضای اطراف بنا نیز استفاده نمود طوری که به مناظر اطراف ساختمان دید داشته باشید. در طراحی پلان محوطه سازی از تراس، نشیمن و… می توان برای این منظور استفاده نمود.

محوطه سازی مدرن

محوطه سازی مدرن

توجه به شرایط آب و هوایی منطقه

در طراحی پلان محوطه سازی باید به شرایط آب و هوایی توجه نمود و متناسب با آن گیاهان و درختان و المان و عناصر را انتخاب نمود.به طور کلی برای داشتن طراحی خوب و مناسب برای محوطه سازی یک فضا باید پلان مناسب با آن فضا را ترسیم نمود. برای طراحی پلان محوطه سازی نیاز به تخصص و دانش کافی می باشد.مجموعه باغ ایرانی در این زمینه می توان کمک فراوانی به شما مشتریان نماید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490